Nelegální ubytovny
Rychlý vývoj s sebou často nese také stinné stránky.
„Intenzivně řešíme bytovou situaci, abychom byli schopni zde co nejdříve usazovat pracovníky i s rodinami. To pomůže s řešením celé řady problémů, k nimž patří především nadměrná doprava, drobná kriminalita a fenomén neoficiálních ubytoven,“ uvedl radní Václav Řehoř.
Jeho slova potvrdilo vystoupení solnického starosty. „Kvůli nedostatečné právní regulaci máme v Solnici 55 objektů, kde se poskytuje ubytování, ale jen sedm oficiálních ubytoven. Solnice tak má podle našich odhadů šestinásobnou lůžkovou kapacitu v poměru k počtu obyvatel než Praha,“ upozornil starosta Jan Hostinský. Se svými kolegy Alicí Novákovou z Kvasin a Janem Skořepou z Rychnova nicméně ocenil práci republikové i rychnovské městské policie a Koordinačního centra Správy uprchlických zařízení Ministerstva vnitra.
Rovněž hlavní investor, společnost Škoda Auto, se snaží maximálně pomoci rozvoji regionu. Jedná se o investice do rozšíření příjezdové komunikace a bypassu, cyklostezky, informačního systému parkovišť, podporu Městské policie v Rychnově nad Kněžnou a desítky dalších projektů. "Dlouhodobě spolupracujeme s vládou, krajem a municipalitami na rozvoji rychnovského regionu. Díky této spolupráci jsme v pondělí měli možnost představit ministrovi průmyslu a obchodu a ministrovi vnitra plánované projekty na podporu regionu," informovala mluvčí automobilky Martina Gillichová s tím, že mezi projekty patří jak připravovaná veřejná průmyslová zóna, tak dopravní a rozvojové projekty okolních obcí, a to především v oblasti zdravotnictví, školství, ubytování, kultury i regionálního rozvoje.
Ještě před setkáním na solnické radnici se ministerská delegace zastavila přímo v místech rozvíjející se budoucí průmyslové zóny, v níž je nyní zaměstnáno více lidí, než je obyvatel Rychnova nad Kněžnou.
Zde zkontrolovala další projekty, zejména pak stavby obchvatů Solnice, Rychnova, Opočna, Domašína, Častolovic a Kostelce nad Orlicí.