Město má snahu zvýšit podíl plochy pro veřejnost
Nové rozdělení plochy
Když společnosti Lidl nechala nedávno před svůj obchod na bývalém autobusovém nádraží přestěhovat budku, pracovníci ve stejnokroji začali rozdávat parkovací lístky a vyvěsili i ceník, vyvolalo to nespokojenost občanů ze sousedního sídliště, ale i nesouhlas radnice s tím, že jde o protiprávní jednání. Část plochy totiž musí sloužit i veřejnosti, což bylo dáno kolaudačním rozhodnutím.
Zástupci Lidlu se poprvé sešli s Jiřím Roklem v březnu, aby problém řešili. „Teď jsme se předběžně dohodli, na novém rozdělení plochy pro Lidl a veřejnost. Na místě pro nakupující by pak hodina parkování bylo zdarma a za čas navíc by řidiči platili parkovné. Lidl přišel s třiceti korunami, což je podle nás neuměrné,“ komentoval starosta výsledek jednání.
Dopravní průzkum
Jak potvrdil vedoucí expanze Vojtěch Kastner, Lidl provede průzkum návštěvnosti a podle jeho výsledku navrhnou rozdělení plochy. „Nejde nám o peníze za parkovné, ale o spokojenost zákazníků, a proto věřím, že se dohodneme i na částce,“ dodal. Původní členění parkoviště bylo 70 % pro Lidl a 30 procent pro veřejnosti. Teď starosta navrhuje 40 a 60 %.