Uzavře se tak kapitola, která se ve zdejším závodě začala psát téměř na den přesně před osmi lety, kdy 25. května roku 2009 vstoupil Yeti poprvé na trh. Za tuto dobu vyjelo z kvasinského závodu půl milionu (533396) vozů s přízviskem sněžného muže.

Malý bratříček

„Jsem hrdý na to, že Yeti patří k našim nejúspěšnějším vozům. Nutno však podotknout, že Karoq nebude jeho nástupcem, ale mladším bratříčkem modelu Kodiaq," uvedl šéf Škoda Auto pro ČR Luboš Vlček a dodal, že novinka, kterou mladoboleslavská automobilka představila na sklonku minulého týdne ve Švédsku, se v kvasinském závodu začne vyrábět na sklonku letošního srpna po celozávodní dovolené určené pro přestavbu strojů na výrobu nového modelu.

Akce cizinecké policie na Rychnovsku.
Policie v kraji nyní věnuje pozornost hlavně problémům kvasinské průmyslové zóny

Do garáže v říjnu

„Nový vůz Karoq bude vyráběn v jednom z nejmodernějších závodů v České republice. A je to nejen velký počin pro naši automobilku, ale také pro celý region," uvedl Luboš Vlček. Ještě předtím však čeká Karoq jeden z dalších velice významných milníků. „Ve druhé polovině června oznámíme jeho kompletní ceník a spustíme objednávkový systém," informoval o novinkách šéf automobilky a dodal, ze první čeští zájemci si Karoqa do své garáže zaparkují v polovině letošního října.

Nový „kvasinský" model bude výzvou i pro ostatní továrny mladoboleslavské automobilky. Například pro vrchlabský závod, který vyrábí automatické dvouspojkové převodovky DSG pro všechny koncernové automobilky.

„Již dnes je každý náš závod velmi vytížený. Ale jsme flexibilní a v případě větší poptávky po automatických převodovkách jsme připraveni navýšit kapacitu vrchlabského závodu," dodal Luboš Vlček.

Ilustrační fotografie.
Rychnovský region je ve velké nejistotě