Poblíž stávající severní průmyslové zóny se přitom plánuje vybudování další její části - jižní.

Podle ředitele místního závodu Škodovky Miloše Halbicha se tady s výrobou aut počítá i do budoucna. Připomněl přitom, že právě kvasinský závod byl první, který začal vyrábět model Škoda Superb iV s kombinovaným pohonem - se spalovacím motorem a na baterii: "Protože plánujeme další takové vozy, potřebujeme rozšířit vlastní výrobu a některé věci vymístit z areálu tak, aby dodavatelé byli co nejblíž. A hlavně potřebujeme dobudovat infrastrukturu. Přístup do naší firmy je pouze po jedné silnici, což je strašně málo."

Zásadní část infrastruktury by mohla být hotová v letech 2024, 2005, což Škodovce vyhovuje, aby mohla uskutečnit své plány. Odtěžená zemina, kterou příprava další části průmyslové zóny Solnice-Kvasiny i doprovodné infrastruktury vyprodukuje, by měla posloužit k vytvoření protihlukového valu u stávajících průmyslových staveb ve směru k obci.

Zároveň bude skrývat od Kvasin pohled na průmyslovou zónu.

Pro automobilku je přitom důležité také vybudování další části obchvatu Solnice. Jak uvedl starosta Solnice Jan Hostinský, vyjednávání o výkupu pozemků však ještě neskončilo.

Chystaná jižní část průmyslové zóny Solnice - Kvasiny by měla poskytnout prostor převážně pro subdodavatele. O tom, kdo tam bude, prý ještě není přesně rozhodnuto, mohou to být dodavatelé přístrojových desek, nárazníků, sedaček, jakýchkoli komponentů.

Právě s nedostatkem některých součástek, jako čipů, se automobilka už nějaký čas potýká. Čekají na ně tisíce vozů.

"Snažíme se v maximálním možné míře vyrábět, udržet výrobu v chodu s tím, že vyrábíme některá nekompletní auta, Necháváme je rozmístěná po různých odstavných plochách, které jsme si pronajali i tady na Rychnovsku. Jsou zabezpečené, hlídané a tam čekají, až přijde potřebný materiál, abychom je mohli dokompletovat," vysvětluje Miloš Halbich.