Letos tomu bylo padesát let, kdy se lidstvo díky misi Apolla 11 dostalo malým krůčkem pro člověka, ale velkým pro lidstvo až na Měsíc. Podobný „malý“ krůček ve své historii zažila ve středu i kvasinská automobilka Škoda Auto. Právě 18. září roku 2019 bude v její kronice zapsáno jako den, kdy se automobily s okřídleným šípem ve znaku staly součástí elektrické rodiny a z její výrobní linky sjel první hybridní elektromobil.

A ne náhodou se jím stala vlajková loď automobilky - Škoda Superb. O příslušnosti do rodiny elektromobilů pak svědčí její označení iV.

Kvasinská automobilka připravila závod pro výrobu prvního elektrifikovaného sériového modelu v historii firmy investicí ve výši přibližně 12 milionů eur. Nová Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem se vyrábí výhradně v Kvasinách, a to na stejné výrobní lince jako vozy se spalovacími motory. „Je to pro nás úplně nová éra. Díky ní se, z pohledu vypouštění emisí CO2, opět o něco zlepší životní prostředí. Naše novinka vypouští jen 35 gramů CO2 na kilometr,“ uvedl vedoucí závodu v Kvasinách Miloš Halbich.

Výrobní kapacita nového hybridu, jehož baterie váží 140 kilogramů, je zatím v začátcích. Do konce letošního roku se však chce automobilka dostat na 60 hybridů denně. Nový elektromotor, který je uložen hned vedle klasického spalovacího agregátu, změnil počet součástek vozu i systém chlazení. To má elektromotor vlastní. Novinka má také o 620 dílů víc než její spalovací předchůdce. Kvůli nové výrobě nabrala kvasinská firma i 40 zaměstnanců.

Benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor nového hybridu poskytují celkový systémový výkon 160 kW (218 koní). Čistě elektrický dojezd činí až 56 kilometrů v cyklu WLTP, po započtení dojezdu na benzin činí dojezd na jedno nabití a natankování až 930 kilometrů.

Při „zážehu“ se hybridní Superb vždy dostane do režimu elektrického motoru. Stačí však jedno kliknutí na tlačítko a vůz se přepne na hybridní pohon, který umožní práci i spalovacímu motoru, jenž se svým elektrickým bráškou spolupracuje.