Policie se proto rozhodla zasáhnout a po domluvě se stavební firmou trápení řidičů alespoň zmírnit.

„Hrozilo to velkým průšvihem. Je to mezinárodní silnice, jediný průtah pro kamiony, a auta jezdila krokem. Dohodli jsme se proto, že se počet pruhů v tunelu od soboty rozšíří ze dvou celkem na tři. Ve směru od křižovatky Tesla, kde byla situace mnohem horší, budou dva. Na tom trváme,“ řekl dopravní inženýr policie Lubomír Šitina.

Ke změnám dojde podle odborníků v průběhu dopoledne, až z křižovatky Buzulucká zmizí velká část provizorních semaforů a značek.

„Křižovatka Buzulucká bude průjezdná ve všech směrech. Dojde totiž ke znovuobnovení odbočovacího pruhu doleva ve směru od Obi. Takže dosavadní objížďka končí,“ dodal Lubomír Šitina.

Dělníci by ze silnice měli definitivně zmizet do deseti dnů. Pak budou pokračovat v úpravách prostor pod nadjezdem. Do té doby budou stále blokovat jeden jízdní pruh.

„Prosklený tunel je kompletně hotový. Ještě tam mezi svodidlové sloupky osazujeme protihlukové panely, které hluk od kol neodrážejí, ale pohlcují. Myslím, že to obyvatelům ulice výrazně pomůže. Na silnici také stále chybí značení,“ řekl koordinátor stavby Petr Škráček z firmy M–Silnice Hradec Králové.

Stavba 180 metrů dlouhého protihlukového tunelu s úpravami okolí za více než 200 milionů korun začala v lednu.

„Nejdražší je určitě ocelová konstrukce s nehořlavými skly, která přišla zhruba na 150 milionů korun,“ řekl Mirek Gregor, vedoucí realizace staveb hradecké pobočky Ředitelství silnic a dálnic, která je investorem.

Problémy na okruhu začaly v dubnu. Zatěžkávací zkouškou Hradec prošel o dva měsíce později, kdy stavba nadjezd uzavřela na celý víkend.