Zahlcený železniční přejezd dělí město na dvě poloviny. Do budoucna by zde mohl vzniknout nadjezd nebo podjezd.

Přejezd u vodárenské věže v Týništi nad Orlicí je neustále zahlcený. Padající závory velmi blokují dopravu.
„Je to opravdu komplikovaná situace, která se zde řeší dlouhodobě. Již v současné době se zde doprava neustále blokuje. Za několik let to bude kvůli stále se zvyšující frekvenci vlaků v důsledku rozšíření automobilky ještě horší," svěřuje své obavy starostka Týniště nad Orlicí Jana Galbičková.

Auta neustále stojí u spadlých závor, kolony se tvoří až do středu města , auta stojí také až k sídlišti U Dubu.

Místní obyvatelé, ale i lidé, kteří městem jen projíždí, jsou nespokojeni. „Lidé se nám sami ozývají a stěžují si, také proto se snažíme tento dopravní problém nějak řešit," prozrazuje dále Jana Galbičková.

V současné době tak vedení města odsouhlasilo, že v Týništi by mělo vzniknout mimoúrovňové křížení. Mělo by se jednat buď o nadjezd, nebo podjezd.

V kterých místech přesně plánovaný nadjezd nebo podjezd vznikne, zatím není jisté. V Týništi je zahlcený přejezd u vodárenské věže, ale nedaleko odtud se nachází i méně frekventovaný železniční přejezd ve směru na Hradec Králové.
Mimoúrovňové křížení by mělo vzniknout právě v blízkosti těchto přejezdů.

V současné době jsou vypracovávány studie, jedná se o více variant, díky kterým by i město mělo vybrat tu nejschůdnější, podle které by se dala komplikovaná situace nejlépe vyřešit.

Zavírání závor 
jen na dobu nutnou

Je to ale běh na dlouhou trať, proto se vedení města snaží zatím zajistit některá opatření, která by alespoň trochu dopravu urychlila.
„Je to komplikované, oba přejezdy jsou v nádražní zóně, což zde velmi omezuje dopravu. Chtěli bychom zajistit alespoň to, aby zůstaly závory nahoře, když ještě vlak nejede a stojí teprve na nádraží. Řidiči aut by tak zatím mohli nerušeně projíždět," vysvětluje starostka Týniště nad Orlicí Jana Galbičková.
Opatření, aby zůstávaly závory nahoře co možná nejdéle, ale musí město řešit se Správou železniční dopravní cesty. Závory se totiž musí otevírat přesně v určitou dobu. Vše je automatizované, což situaci ještě více komplikuje.

Místní vidí plánovanou stavební akci jako nezbytnou. Na dopravu ve městě si velmi stěžují.
„Nějaký nadjezd nebo podjezd je tu opravdu nutností. Dostat se z jedné části města na druhou je někdy opravdu zážitek. Doufám, že se to co nejdříve vyřeší, nedokážu si tu představit dopravní situaci za několik let," stěžuje si místní obyvatel Marek.
Stavební akce týkající se vzniku mimoúrovňového křížení bude velmi nákladnou investicí. Vyšplhá se až do řádu stovek milionů korun, což je vysoko nad rámec rozpočtu města.

Zatím tedy není jasné, jak se plánovaná akce zafinancuje.