Prezident České republiky navštívil včera kvasinskou automobilku. Zajímal se o výrobu škodovek, vyzkoušel si nový roomster a zajímal se také o vývoj situace mezi vedením firmy a odbory


Přízeň veřejnosti
Václav Klaus přijel do Kvasin včera ráno a po přivítání vedením firmy prošel výrobní linkou roomsteru. Doprovázel ho hejtman Královéhradeckého kraje Pavel Bradík: „Prezidentovu návštěvu v našem kraji vnímám jako jednoznačně pozitivní. Pro mě osobně bylo největším zážitkem jeho setkání se studenty lékařské fakulty, kde bylo vidět, jak prezident je ve svém živlu a jak ho beseda – podotýkám, že v anglickém jazyce – s mladými lidmi baví,“ připomněl jedno ze setkání hejtman. Návštěvu Kvasin vnímá Pavel Bradík jako logickou: „Jde o jednu z největších investic v kraji a prezident se o vývoj firmy i regionu velice zajímá,“ dodal.

Prezident pozorně sledoval postup výroby aut a zároveň vnímal i ohlas návštěvy u zaměstnanců. Jeho poradce Ladislav Jakl, který prezidenta na cestě po kraji provázel, konstatoval, že dosavadní zkušenosti napovídají, že s největší spontánní odezvou na prezidentskou návštěvu se setkávají právě v malých městech a v závodech. „Zaplněná náměstí čekají Václava Klause hlavně v menších městech a odezva je báječná,“ řekl poradce.

První byl trabant
Václav Klaus se pak velice příznivě zmínil o kvalitě výroby a úrovni celého podniku: „Nejsem odborník na auta, ale myslím, že mohu vyjádřit spokojenost. Celá naše rodina je škodovácká, škodovky mají i mí synové,“ řekl prezident s dodatkem, že po dvou vozech značky Trabant si Klausova rodina koupila první Škodu 105 kolem roku 1986 a zůstala jí věrná. „Jako řidič nejsem špatný, ale teď mám velmi málo příležitostí řídit,“ posteskl si. Na otázku, proč přesvědčený propagátor českých výrobků přijel do Kvasin vozem značky Audi, prezident podotkl, že méně drncá. Předseda představenstva Škodovky Detlef Wittig i člen představenstva Martin Jahn, zodpovědný za personalistiku a styk s veřejnými institucemi, přislíbili prezidentu Klausovi, že nová verze superbu bude v tomto směru dokonalejší a drncat bude určitě méně. Alespoň prý na zadních sedadlech.