Rolby projíždějí běžecké trasy vždy v úterý a v pátek, ale v případě nutnosti i častěji. Vzhledem k současnému počasí se ale pouštějí pouze do hřebenových partií.

Návštěvnicky nejfrekventovanější je přirozeně právě hřebenová trať, která vede po známé Jiráskově červené turistické trase. Ta je v současnosti také nejlépe sjízdná.

Na ni se lze napojit na několika nástupních místech, jakými jsou třeba parkoviště pod Masarykovou chatou na Šerlichu nebo u pevnosti Hanička. Tam se lze dostat i linkovými autobusy. Běžkařskou magistrálu křižují ale také místní běžecké trasy, které vycházejí z jednotlivých horských středisek. Tyto tratě již byly na klasiku i bruslení upravené, ale vzhledem k nepříznivému vývoji počasí čekají na bohatší sněhovou nadílku.

V Deštném v Orlických horách je nejčastějším nástupním místem louka za hotelem Národní dům. Odtud se lze vydat například na Sedloňovský okruh nebo zamířit přes kopec „Bunkrovka" na Šerlich a dále po hřebeni až na Velkou Deštnou. V Deštném se nacházejí i menší „zahřívací" kolečka.

Okolím Rokytnice

Obtížnost střední

Trasa je dlouhá asi sedm kilometrů. Vhodným nástupním místem je i parkoviště na Haničce u Rokytnice v O. h. Následné stoupání zavede běžkaře k pevnosti Hanička. Odtud lze pokračovat po Jiráskově červené hřebenové trase na Anenský vrch, kde se nachází rozhledna. Kolem bunkru „Průsek" lze dojet na Mezivrší.

Okolím Říček buď fit

Náročnost střední

Tato trasa měří asi 11 kilometrů a začíná i končí v lyžařském areálu Říčky. Ze skicentra se běžkaři vydají na zdobnickou cestu a dále na Pěticestí, kde se nachází křižovatka turistických tras a také občerstvení horské služby. Po hřebeni se pokračuje na Mezivrší a odtud následuje návrat po letohradské do skicentra.

Sedloňovský okruh

Náročnost lehká

Jedná se o trasu dlouhou asi deset kilometrů se startem u Národního domu v Deštném v O. h. Po počátečním asi tříkilometrovém stoupání na bunkrovku se odbočí doleva a následuje dlouhý sjezd. Z trasy lze asi v polovině odbočit do Sedloňova, jinak se dojede mírným sjezdem zpátky do Deštného.

Orlická hřebenovka

Náročnost střední

Nejkratší varianta Orlické hřebenovky měří asi 17 km a je na ní řada atraktivních zastávek se skvělými výhledy. Cestu lze zahájit stoupáním na Zimní vrch nebo se nechat nahoru vyvézt lanovkou. Trasa dále vede přes Luisino údolí na Velkou Deštnou. Zde se nabízí široký rozhled i možnost občerstvení na chatě horské služby. Následuje sjezd k Masarykově chatě. Přes prales Bukačka se lze vydat po hřebeni až k Sedloňovskému černému kříži. Odtud se běžkaři vrátí přes bunkrovku do Deštného.

Orlické Záhoří Neratov

Trasa je dlouhá 16 km. Nejedná se o okruh, takže výchozí místo si lze zvolit. Trasa vede z Orlického Záhoří přes Černou Vodu, kde se nachází menší lyžařské středisko a dále Mezivrší a Hadinec. Cílem je obec Neratov s vyhledávaným poutním kostelem.