Vyplývá to z iniciativy Zachraňte Ježíška, která před dvěma lety na Santův vliv jako první výrazně upozornila. Na Facebooku už hlásí přes 30 tisíc uživatelů. „Příjemně nás překvapilo, že si projekt žije vlastním životem bez ohledu na nějakou masivní kampaň. Za poslední měsíc se aktivně zapojilo téměř devět tisíc uživatelů. Lidé konečně začali přemýšlet o tom, co je české, a co cizí,“ říká jeden z autorů iniciativy Adam Dušek.

Česko má originální zvyky, které si musí udržet. Ježíšek patří mezi nejdůležitější tradice. Smyslem akce je poukázat na krásu českých Vánoc a odmítnout jejich komercionalizaci a amerikanizaci v podobě symbolu Santy Clause.

„Podle nás se Vánoce zbytečně stávají svátkem stresu a depresí. Adventní čas každoročně mění v soutěž o nejnaklizenější byt, nejhezčí cukroví a nejdražší dárky na dluh,“ dodává Dušek. (kod)