„Sjezdovka bude mírná, ale dostatečně široká, dlouhá 1,7 kilometru. Díky novému výkonnému systému zasněžování, budeme mít na sjezdovce dostatek sněhu téměř v každém počasí,“ uvádí web Ski areálu Orlické Záhoří.

Na sjezdovku je zatím zákaz vstupu, prohání se po ní rolba, a hrozí tak nebezpečí úrazu.
Tak už? Lyžaři dál vyhlížejí otevření nového skiareálu v Orlickém Záhoří

Provozní doba se tu předpokládá od pondělí do neděle od 9 do 16 hodin. Kdy si tu návštěvníci zajezdí poprvé, všichni netrpělivě očekávají. Podle provozovatelů už záleží jen na probíhajících zkouškách a revizi. „Jakmile budeme vědět konkrétní datum, budeme ho sdílet ihned veřejně,“ ujišťují.

Počítá se přitom, že lanovku umístěnou v části Jadrná budou hojně využívat vyznavači běžeckého lyžování, vyveze je totiž až do hřebenových partií Orlických hor. Ulehčit by se tak mohlo přeplněným parkovištím na Šerlichu, který je oblíbeným výchozím místem pro výlety na běžkách.

„Dole mohou zaparkovat a my je rádi lanovkou vyvezeme na hřeben. Na obě parkoviště se vejde dohromady tak 320 až 350 aut,“ uvedl v nedávném rozhovoru pro Deník starosta Orlického Záhoří Vojtěch Špinler.

V provozu je již půjčovna lyžařského a snowboardového vybavení v areálu.

Investorem areálu je společnost Skiareál Orlické Záhoří, v ní má obec Orlické Záhoří 33procentní podíl, o zbytek se dělí soukromé firmy včetně provozovatele areálu společnosti A-Z Moto Czech. Trasa sjezdovky se začala mýtit před 4 lety, měří zhruba 1650 metrů. Celkové náklady, a to včetně pořízení repasované lanovky, dosáhly 160 milionů korun. Lanovka původně vozila lyžaře ve Švýcarsku. Odbavit zvládne kolem 1800 pasažérů za hodinu. Polovina sedaček je vybavena ochrannými bublinami, podobně jako sedačky lanovky v Říčkách. /Zdroj: ČTK/

Mohlo by Vás také zajímat: projeďte se Orlickými horami od Sedloňova až po Zemskou bránu

Zdroj: Deník/Jana Kotalová