Automobilka s okřídleným šípem ve znaku si toto kulaté výročí ikonického vozu připomněla srazem příznivců tohoto modelu přímo v areálu kvasinského závodu.

Na narozeninovou oslavu se sjelo na sto těchto krásných aut. Nebyli tu však pouze majitelé z České republiky, ale na kvasinský plac přijely i kabriolety ze Slovenska, Rakouska a Německa. Ostatně právě v Německu před šesti lety našel ukrytý poklad i Jan Waclav, který si odtud přivezl jednu z prvních Felicií, jež sjela z kvasinské továrny. „Jedná se o třetí kus z první stokusové výroby. Dokonce známe i její datum narození. Z výrobní linky sjela 4. května roku 1958,“ řekl hrdě u žlutého kabrioletu její majitel, který zároveň zapátral i v minulosti své krasavice. „Dopídil jsem se toho, že právě toto auto sloužilo jako testovací vůz, kdy se prohánělo po německých dálnicích,“ dodal Jan Waclav.

Podle všech majitelů tohoto ikonického vozu, kterého bylo vyrobeno kolem 16 tisíc kusů, se stále jedná o nadčasový automobil, který by mohl při tehdejší větší propagaci a obratnosti funkcionářů za „železnou“ oponou konkurovat i světoznámějším vozům, například Jaguaru E-Type. Stejného názoru je i Martin Sedláček z Hradce Králové. Ten na narozeninovou párty přijel s mladší, ale neméně zajímavou, „sestrou“ - Felicií Fun z roku 1997. „Mám doma obě auta a obě jsou nádherná. Sice Felicie Fun není plnohodnotný kabriolet, ale i tak plní tu svoji krásnou funkci větru ve vlasech,“ uvedl Martin Sedláček, který si také svoji žlutou krasavici přivezl z Německa, kde ji odkoupil od paní, která s ní rozvážela rohlíky. Zajímavostí je, že Felicií Fun bylo vyrobeno „jen“ 4016 kusů a všechny byly ve žluté barvě. „Byly tu jen malé nuance kombinací přídavných barev pro zahraniční trh,“ dodal Martin Sedláček.