Marie: Po poradě s odbornicí na výživu Renatou Wilkusovou zařazuje více bílkovin, omezuje cukry, snaží se jíst častěji menší porce, hlídá si tudíž hodiny, připravuje si do práce menší svačiny. Omezila svoji oblíbenou kávu ze tří na dva šálky, nahradila ji černým čajem.

Pavel: Definitivně se vzdal své libůstky – housek s medem ke snídani. Dle doporučení odbornice na výživu snídá například smažená vajíčka, častěji si dává müsli s podmáslím. Pokud potřebuje doplnit cukr, přidá si rozinky, což je dle něho příjemné, „podobně jako ten med.“ Pivo už si od začátku soutěže nedal. „To mi bylo doporučeno pouze po výrazné fyzické zátěži, takže jsem ho ještě neměl.“

Michaela: Postupně přidává bílkoviny a snaží se jíst ve dvouhodinových intervalech. „Nejde mi to úplně přesně, ale blížím se k tomu. Začala jsem pravidelně snídat, a to jogurt, ovoce, nebo šunku s knäkebrotem, na což nejsem vůbec zvyklá,“ svěřuje se studentka. Svačiny ve škole pro ni nejsou problém, spíše je to příjemná přestávka. Má moc ráda kávu, drží se na jednom šálku denně, případně ji nahrazuje Carem.

Ráda si zajde domů na zdravý oběd, spíše se vzdává stravování ve školní jídelně. Michaela udělala i zásadní změnu v pitném režimu: Vůbec jsem nebyla zvyklá pít čistou vodu. Takže piji neperlivou, míchám ji třeba s čajem.“

Lucie: Setkání s výživovou poradkyní Renatou Wilkusovou bylo pro Lucii Růžičkovou obohacující. Ačkoli vždycky žila v domnění, že má výživové tabulky načtené a stravuje se správně, dozvěděla se, že žije v částečném omylu. „Poradkyně mi po prvním setkání vypracovala dokumenty věnované mé výživě. Zjistila pro mě šokující fakt - jsem prý podvyživená. S mojí váhou jsem se tomu opravdu podivila, ale vzápětí jsem si vzpomněla na dokumenty o lidech, kteří jsou také energeticky podvyživení, ačkoli svým pozadím zaberou celou pohovku,“ přiblížila Lucie nečekané zjištění.

Mezi rady, které od výživové poradkyně dostala, patřilo především nutné navýšení bílkovin v jídelníčku, těch totiž v její stravě bývá příliš málo. Jsou potřebné pro rovnováhu a nastartování metabolismu. Pro ni překvapivě jí tedy na talíři přibylo maso. Kromě toho také jogurty, tvaroh (mléčné výrobky však nízkotučné) a samozřejmě množství luštěnin a jiných surovin, které obsahují bílkoviny. „Abych dodala tělu potřebnou energii, mám dovolené i oříšky a rozinky, ovšem v rozumné míře. Dodržování jídelníčku mi problémy nedělá, ale stoupnout na váhu jsem si ještě netroufla. Mám strach, že je na to příliš brzy a že by mě neubývající kila mohla demotivovat,“ svěřuje se studentka.