"Budeme muset určitě řešit, jaké stavby mají mít prioritu. Plánů má Správa železnic mnoho, ale je potřeba jasně říct, které stavby budou mít přednost," řekl Červíček. Možnost působit ve správní radě Správy železnic označil za další výzvu, kde může zúročit své zkušenosti. Správní radu bere podle svých slov i jako partnera pro ministra dopravy.

Ze správní rady vláda odvolala pět členů včetně jejího předsedy Pavla Hrubeše. Odvolán byl i bývalý ministr dopravy Dan Ťok a poslanec za SPD Jaroslav Foldyna. Svůj post udržel poslanec ANO Martin Kolovratník.

Červíček se chce podílet i na komunikaci s osobními i nákladními dopravci o jejich pohledech na priority rozvoje železniční dopravy. Podle Červíčka by měla být správní rada partnerem vedení Správy železnic pro rozvojové plány a usměrňovat jeho plány.

Takové vlaky od polského výrobce Pesa Bydhošť budou jezdit v Královéhradeckém kraji od roku 2024.
Čtyřicet nových vlaků, žádné vyhazovy. České dráhy investují v kraji 4 miliardy

"Rád bych v nové pozici využil detailní znalosti regionální problematiky i situace pro správné nastavení systémových řešení, která bude možné aplikovat v rámci zajištění dalšího rozvoje železniční infrastruktury a poskytovaných služeb, jež jsou pro objednatele dálkové a regionální dopravy prioritní. Například zvýšení propustnosti elektrizace klíčových železničních tratí, zlepšení komfortu a zázemí pro cestující i dopravce v železničních stanicích, zvýšení cestovní rychlosti a provozuschopnosti na tratích poskytování informací o mimořádnostech a výlukách v železniční síti bez ohledu na dopravce, větší koordinace při plánování výluk, prioritizace důležitých investičních záměrů," uvedl Martin Červíček.

Správní rada má dohlížet nad hospodařením jedné z největších státních organizací a řeší například i personální změny nejvyššího vedení.