Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Expresy v České Třebové si nenecháme vzít

Česká Třebová – Petici proti zastavování vlaků v Třebové se ostře postavily radnice měst na celém českomoravském pomezí, ministerstvo i vedení kraje

25.4.2010
SDÍLEJ:

Před nádražím v České Třebové se betonovalo.Foto: Michal Horák


Zrušte zastavování expresů v České Třebové, městě se 16 tisíc obyvatel, které není ani sídlem okresu. Jen to zdržuje provoz na hlavním koridoru mezi Prahou, Ostravou a Brnem, volají autoři petice, kterou zaštítila Drážní společností při ČVUT.

Poté, co se proti tomuto požadavku postavilo ministerstvo dopravy, které rychlíky objednává u Českých drah, ozvalo se i vedení Pardubického kraje. Ostře protestuje samotná Česká Třebová společně s dalšími městy na celém pomezí Čech a Moravy.

„Iniciativa se snaží navodit zdání o bezvýznamnosti železniční stanice Česká Třebová, přičemž se signatáři výzvy ani nenamáhali zjistit pravý stav věci. Město hraje klíčovou roli v dopravní obslužnosti Pardubického kraje,“ píše pardubický hejtman Radko Martínek v rozhořčeném dopise rektorovi ČVUT.
„Dokončuje se tu výstavba moderního multifunkčního dopravního terminálu za 320 milionů korun, kdy bude železniční stanice propojena s novým autobusovým nádražím a s velkokapacitním krytým parkovištěm. Vznikne tak moderní koncepce systému 'zaparkuj a jeď', která zároveň kraji umožní soustředit regionální železnici a autobusovou dopravu z celé východní části kraje. Všechny tyto skutečnosti si tzv. odborníci mohli ověřit, pokud by se chtěli seriózně zabývat modernizací železniční dopravy. Neučinili tak,“ píše dále.

Česká Třebová bojuje s ministerstvem dopravy o zachování stávajícího počtu rychlíků každý rok. Dnes tu staví všechny obyčejné rychlíky a některé spoje IC a EC. „Petici z ČVUT jsme ještě neviděli, ale nevíme, proč bychom se jí měli řídit. Počet vlaků zastavujících nyní v Třebové pokládáme za přiměřený, nehodláme ho zvyšovat ani snižovat,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Podotkl, že bez zastavování expresů v České Třebové by vznikla jak mezi Pardubicemi a Brnem, tak i ve směru na Olomouc „díra“ 150 kilometrů bez jediné stanice. To by byl český unikát. Nádraží v Třebové je přitom už nyní největším dopravním uzlem celého českomoravského pomezí se spádovou oblastí kolem 200 tisíc obyvatel.

Dopis signatářů „protitřebovské“ petice

Vážený pane ministře,
níže podepsaní apelují z iniciativy Drážní společnosti FD ČVUT v Praze na Ministerstvo dopravy ČR jako objednatele vlaků dálkové dopravy ve veřejném zájmu, aby v nejkratším možném termínu zajistilo maximální zkrácení jízdních dob expresních vlaků ve směrech Praha - Brno a Praha - Olomouc, včetně ukončení jejich zastavování v železniční stanici Česká Třebová. Níže podepsaní zastávají názor, že toto místo nedosahuje ani zdaleka významu, který by odůvodnil potřebu zastavení vlaků nejvýznamnějších kategorií, a to ani žádnými v úvahu přicházejícími přestupními vazbami. Jsme plně přesvědčeni, že z odborného hlediska vhodným řešením obsluhy dané oblasti jsou rychlíkové spoje, vedené v dostatečné četnosti. Upozorňujeme na skutečnost, že nevhodným zastavením expresních vlaků v České Třebové dochází k odlivu cestujících z rychlíků, nezbytných pro zajištění spojení ostatních sídel, a tedy ke zhoršování jejich ekonomické bilance, stejně jako ke snížení atraktivity expresního spojení.
Naopak takto ušetřený čas žádáme účelně využít důsledným zastavením všech objednávaných vlaků v pražských předměstských stanicích, tj. v tomto případě v Praze-Libni, neboť tak bude dosaženo časového zefektivnění železniční dopravy pro významnou část cestujících do a z hlavního města.
Považujeme za nepřijatelné, aby ministerstvo dopravy ustupovalo z dosažitelné efektivity systému nepřiměřeně medializovaným lokálním požadavkům či dávno překonaným tradicím. Takový postup vede ke znehodnocení kvality dopravního systému, na jehož zachování a zlepšování Česká republika dlouhodobě vynakládá značný objem finančních prostředků.
Petiční výbor:
Mgr. Michal Bláha, Blatná, Ing. Michal Drábek, Praha, Ing. Tomáš Záruba, Praha

Autor: Kamil Dubský

25.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Neštěstí na Pražské. Pod koly kamionu zemřela žena
14

Neštěstí na Pražské. Pod koly kamionu zemřela žena

Obrovskou historii má hornictví na Žacléřsku, uhlí se tam dolovalo 422 let.  Jeho dějiny popsal Jiří Mauer.
23

Z hornické bašty je skanzen

Továrna na sníh už chrlí zásoby na Černé hoře

Královéhradecko, Janské Lázně - SkiResort se připravuje na zimní sezonu, kterou chce zahájit v polovině listopadu.

Anketa Deníku: Proč jdu letos volit?

Královéhradecký kraj - Zeptali jsme se: Jdete letos volit a proč?

Vítězný tým Ruce v bok byl suverénní, neztratil ani bod

Rychnov nad Kněžnou - Rychnovští Sokolové uspořádali nohejbalový turnaj trojic.

Řidiči si oddychnou. Do Úprkovy ulice se vrátí auta již příští úterý

Hradec Králové - O měsíc dříve, než bylo původně v plánu, se vrátí automobilová i autobusová doprava na opravenou Úprkovu ulici v Malšovicích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení