Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nečekání na přípoje: Medvědí služba cestujícím

Východní Čechy - Jakmile dráhy začaly platit pokuty za zpožděné vlaky, přestaly čekat na přípoje.

12.2.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Možná se budou dráhy za rok chlubit tím, že opět o nějaké to procento stáhly zpoždění na svých spojích nebo že se dotáhly v přesnosti na „evropskou špičku“.

Tomu se ovšem mnoho cestujících bude nejspíš divit. Totiž ti, kteří se domů nedostanou z práce a ze škol vlakem vůbec, respektive s několikahodinovým zpožděním.
Stalo se to například nedávno v půl páté odpoledne v Rosicích nad Labem u Pardubic na cestě z Hradce Králové na Hlinsko u Chrudimě. Vlak od Hradce měl asi osmiminutové zpoždění, přípoj však na něj nečekal. Lidé jedoucí do Chrudimě si počkali čtvrthodinu na další spoj. Těm, kteří pokračovali do vesnic za Chrudimí, však jel další vlak až za dvě hodiny. Dva nejbližší spoje totiž končily v Chrudimi a třetí byl rychlík, který ve vesnicích nestaví.
„To si snad dráhy dělají z lidí legraci? Já nemůžu při každém zpoždění volat manželce, že přijedu o hodinu později a že pro mě musí zajet autem do Chrasti,“ zlobil se muž z Vrbatova Kostelce.
Dráhy se rozhodly omezit čekací doby právě v době, kdy nad nimi visí od několika krajů hrozba mnohamilionových pokut za zpoždění. Zatímco mnozí nádražáci v tom neoficiálně potvrzují důvod nečekání na zpožděné vlaky, aby se zpoždění nenásobila, vedení ČD souvislost popírá.
„Jen jsme deklarovali pravidla, aby cestující jasně věděli, jaká je daná čekací doba v konkrétním případě. Každá vlaková četa má u sebe mobilní telefon a může komunikovat s výpravčími v přestupních stanicích, kteří mohou daný přípoj pozdržet. Záleží pochopitelně na počtu cestujících, kteří chtějí přestupovat,“ řekl mluvčí drah Radek Joklík.
„Na to si musíte odpovědět sám,“ odpověděl manažer drah v Královéhradeckém kraji Roman Moravčík na otázku, zda vlaky omezily čekání právě pod hrozbou pokut za zpoždění.
Teoreticky jsou pravidla jasná: vlak narvaný cestujícími nebude čekat na zpožděný vlak, odkud přestupuje jeden jediný člověk. Musí jich být více. Anebo se alespoň musí jednat o poslední večerní spoj. Jinak mají lidé, kteří pokračují do menších a vzdálenějších stanic, prostě smůlu.

Autor: Kamil Dubský

12.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obrovskou historii má hornictví na Žacléřsku, uhlí se tam dolovalo 422 let.  Jeho dějiny popsal Jiří Mauer.
23

Z hornické bašty je skanzen

SNÍH NA ČERNÉ HOŘE. SkiResort již díky moderní technologii, navzdory teplému počasí, zasněžuje část sjezdovky Anděl.
9

Továrna na sníh už chrlí zásoby na Černé hoře

Anketa Deníku: Proč jdu letos volit?

Královéhradecký kraj - Zeptali jsme se: Jdete letos volit a proč?

Vítězný tým Ruce v bok byl suverénní, neztratil ani bod

Rychnov nad Kněžnou - Rychnovští Sokolové uspořádali nohejbalový turnaj trojic.

Řidiči si oddychnou. Do Úprkovy ulice se vrátí auta již příští úterý

Hradec Králové - O měsíc dříve, než bylo původně v plánu, se vrátí automobilová i autobusová doprava na opravenou Úprkovu ulici v Malšovicích.

AKTUALIZOVÁNO

Superdebata Deníku: nikdo nechce vládu ANO. Ať už bez Babiše, nebo s ním

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, GRAFIKA, VIDEO/ Pouhý den před sněmovními volbami se v redakci Deníku sešla desítka zástupců politických stran při předvolební superdebatě. Na přetřes přišla všeobecně probíraná témata - ať už elektronická evidence tržeb, přijetí eura či přijímání migrantů. Z odpovědí také vyplynulo, že favorit voleb ANO to bude mít v případě výhry s formováním vlády složité. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení