Regionální potraviny se více dostávají na český trh a sami zákazníci o ně podle průzkumů mají velký zájem, domácí produkty jsou u většiny z nich na prvním místě. Téměř třetina nakupujících navíc kvalitu a složení výrobku hodnotí jako nejvýznamnější kritérium, které rozhoduje o nákupu.

Speciální regionální koutky mohou navštívit i lidé v Rychnově. Jeden takový najdou v supermarketu obchodního řetězce v ulici Hrdinů odboje. Na zákazníky čeká bohatý sortiment čítající takřka dvě stovky produktů od téměř dvou desítek výrobců krajových specialit. Najdou zde křupavé pečivo, medy, uzeninové výrobky, lokální pálenky a mnoho dalších. „Jsem velmi ráda, že se domácí výrobky dostávají více do obchodů. Zatím jsem si je kupovala ve specializovaných prodejnách nebo na farmářských trzích," prozradila Klára Novotná z Rychnovska.

Každý si může vybrat potravinu vyráběnou ve svém okolí. „Výrobky od lokálních pekařů budou umístěny ve speciálně označených koších a ostatní výrobky jako například maso či nápoje budou lákat zákazníky k nákupu pomocí stylového označení. Nakupující vždy spolehlivě pozná, že si vybral produkt z vlastního regionu," vysvětluje manažerka projektu Daniela Földeši.

V tomto roce byly zvoleny regionální potravinou Královéhradeckého kraje indiánské borůvky vyráběné v Dobrušce. Výrobek získal prvenství v kategorii ovoce a zelenina. Značkou regionální potravina se může od letoška chlubit i Smetánkový mls čoko poleva, který vyrábí Jiří Pácha z Rokytnice v Orlických horách.