Škodovka přijala v loňském roce zhruba 300 zaměstnanců. A novou pracovní sílu shání také další závody v její blízkosti. Pomalu však už není, kde brát.

V okrese je druhá nejnižší nezaměstnanost v zemi – 2,9 procenta – a to je problém. Ve škodovce i dalších podnicích totiž pracují lidé, kteří pak chybí dalším firmám a živnostníkům. Komplikace hlásí i některé autoopravny.

„Před pár lety jsme chtěli přijmout mladého kluka. Když jsme ho seznámili s podmínkami, řekl nám, že za ty peníze ani nebude vstávat. Radši se nechá zaměstnat ve škodovce," říká Jiří Růžička z autoservisu Panam v Dobrušce. „Jako malá firma nemůžeme konkurovat velké fabrice, která třeba nabízí třinácté platy a podobně. Lidé se tam ohánějí odbory a jenom natahují ruce po penězích, pokud mají udělat něco navíc. My u nás dáme přednost poctivému pracovníkovi, který dokáže zapadnout do kolektivu."

Mezi nezaměstnanými, kteří jsou v evidenci úřadu práce, se jistě tolik potřebných pracovníků nenajde – budou muset pravděpodobně přijít z jiných okresu. Z výrobních linek v automobilce již začaly sjíždět první – zatím utajené – vozy SUV španělské značky Seat.

Ve druhé polovině roku se začne vyrábět také nový model SUV značky Škoda. V okolí závodu finišují výkupy pozemků. Průmyslová zóna by měla mít 34 hektarů.