Doposud na železnici došlo k zásadním investicím, v nich se bude pokračovat i nadále. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje v rámci zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice také další novinky.
Změny se týkají například vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí. To se po dlouhých letech dočkalo potřebné rekonstrukce. Ta vyšla na více než 160 milionů korun. Cestující se dočkali dlouho očekávaných vyvýšených nástupišť. V Týništi ale přibyl také nový podchod a změnila se k nepoznání rovněž čekárna. To ale není vše, další změny tu ještě plánují.
„V současné době se připravuje zbývající část rekonstrukce železniční stanice Týniště nad Orlicí s dvoukolejným vjezdem ze směru Hradec Králové a Choceň a pravděpodobně zřízení nové výhybny Lípa nad Orlicí," prozrazuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Vzhledem k rozvoji automobilky se dále zvyšuje kapacita trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Změn se tak dočkalo i vlakové nádraží v Častolovicích nebo Rychnově nad Kněžnou. V Rychnově si tak užívají cestující komfortnější jízdu díky novým nástupištím.
„Vlakem jezdím poměrně často, jsem ráda, že se některá nádraží změnila k lepšímu. Bylo to opravdu potřeba, cestování je tak o dost lepší," prozradila cestující Alena Nováková z Rychnovska. ⋌(star)
Doposud na železnici došlo k zásadním investicím, v nich se bude pokračovat i nadále. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje v rámci zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice také další novinky.
Změny se týkají například vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí. To se po dlouhých letech dočkalo potřebné rekonstrukce. Ta vyšla na více než 160 milionů korun. Cestující se dočkali dlouho očekávaných vyvýšených nástupišť. V Týništi ale přibyl také nový podchod a změnila se k nepoznání rovněž čekárna. To ale není vše, další změny tu ještě plánují.
„V současné době se připravuje zbývající část rekonstrukce železniční stanice Týniště nad Orlicí s dvoukolejným vjezdem ze směru Hradec Králové a Choceň a pravděpodobně zřízení nové výhybny Lípa nad Orlicí," prozrazuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Vzhledem k rozvoji automobilky se dále zvyšuje kapacita trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Změn se tak dočkalo i vlakové nádraží v Častolovicích nebo Rychnově nad Kněžnou. V Rychnově si tak užívají cestující komfortnější jízdu díky novým nástupištím.
„Vlakem jezdím poměrně často, jsem ráda, že se některá nádraží změnila k lepšímu. Bylo to opravdu potřeba, cestování je tak o dost lepší," prozradila cestující Alena Nováková z Rychnovska. ¨

Na dráze v horských oblastech chybí život. Zániku se snaží místní zabránit

Některé trasy v regionu potřebují život. Lidé čím dál častěji využívají aut než vlakové dopravy. O oživení trati se snaží v Rokytnici v Orlických horách.
Město spolu s dalšími obcemi kvůli záchraně horské trati podepsali dokonce i memorandum. A dílčí úspěch to přineslo, na trati z Doudleb do Rokytnice jezdí více spojů a také přibyly modernější soupravy. Vlaky zajíždí do hor i o vánočních svátcích.
„Trať není v nejlepším stavu, je potřeba do její obnovy stále investovat," prozradil již dříve Deníku starosta Rokytnice v Orlických horách Petr Hudousek.
„Aby se cestující vrátili zpět do vlaků, je třeba jít jim „naproti"," dodal.


CHTĚJÍ NOVÉ PARKOVIŠTĚ
V Rokytnici také usilují o změnu přímo na vlakovém nádraží, aby lidé více využívali vlakových spojů je třeba okolí zmodernizovat. V Rokytnici by u nádraží rádi postavili parkoviště. Zatím se ale nepodařilo vyřešit odkup pozemků od Správy železniční a dopravní cesty.
V okrese ale najdeme další nádražní budovy, které by bylo potřeba rekonstruovat. Zastaralé nádraží najdeme například v Doudlebách nad Orlicí, Kostelci nad Orlicí a dalších obcích.
Všechny výpravní budovy, které dnes slouží cestujícím, jsou součástí převodu části závodu na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta plánuje rekonstrukci některých nádraží.
„S opravou nádraží v nejhorším stavu, jedná se zhruba o 60 budov, bychom rádi začali do dvou let po jejich prodeji. Vládou schválené datum celé transakce je 1. 7. 2016. Při vytváření seznamu budov, které potřebují stavební zásah nejnutněji, jsme vycházeli jak z technického stavu budov, tak míry rozpracování projektové přípravy rekonstrukce jejich původním vlastníkem," vysvětluje tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Jaké budovy by se mohly dočkat změn v rychnovském okrese ale SŽDC neprozradila.
Život vymizel také na trase z Dobrušky do Opočna, zde už jezdí vlak pouze jednou denně, a to ranní lokomotiva se školáky.