VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Díky rozvoji průmyslu se mění i nádraží

Rychnovsko – Stále se ještě najdou v okrese nádraží, která by potřebovala rekonstrukci. Mnoho z nich se jí ale už dočkalo, a to hlavně díky průmyslovému rozvoji spojenému s rozšířením kvasinské automobilky.

9.6.2016
SDÍLEJ:

NádražíFoto: Josef Krám

Doposud na železnici došlo k zásadním investicím, v nich se bude pokračovat i nadále. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje v rámci zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice také další novinky.
Změny se týkají například vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí. To se po dlouhých letech dočkalo potřebné rekonstrukce. Ta vyšla na více než 160 milionů korun. Cestující se dočkali dlouho očekávaných vyvýšených nástupišť. V Týništi ale přibyl také nový podchod a změnila se k nepoznání rovněž čekárna. To ale není vše, další změny tu ještě plánují.
„V současné době se připravuje zbývající část rekonstrukce železniční stanice Týniště nad Orlicí s dvoukolejným vjezdem ze směru Hradec Králové a Choceň a pravděpodobně zřízení nové výhybny Lípa nad Orlicí," prozrazuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Vzhledem k rozvoji automobilky se dále zvyšuje kapacita trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Změn se tak dočkalo i vlakové nádraží v Častolovicích nebo Rychnově nad Kněžnou. V Rychnově si tak užívají cestující komfortnější jízdu díky novým nástupištím.
„Vlakem jezdím poměrně často, jsem ráda, že se některá nádraží změnila k lepšímu. Bylo to opravdu potřeba, cestování je tak o dost lepší," prozradila cestující Alena Nováková z Rychnovska. ⋌(star)
Doposud na železnici došlo k zásadním investicím, v nich se bude pokračovat i nadále. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje v rámci zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice také další novinky.
Změny se týkají například vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí. To se po dlouhých letech dočkalo potřebné rekonstrukce. Ta vyšla na více než 160 milionů korun. Cestující se dočkali dlouho očekávaných vyvýšených nástupišť. V Týništi ale přibyl také nový podchod a změnila se k nepoznání rovněž čekárna. To ale není vše, další změny tu ještě plánují.
„V současné době se připravuje zbývající část rekonstrukce železniční stanice Týniště nad Orlicí s dvoukolejným vjezdem ze směru Hradec Králové a Choceň a pravděpodobně zřízení nové výhybny Lípa nad Orlicí," prozrazuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Vzhledem k rozvoji automobilky se dále zvyšuje kapacita trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Změn se tak dočkalo i vlakové nádraží v Častolovicích nebo Rychnově nad Kněžnou. V Rychnově si tak užívají cestující komfortnější jízdu díky novým nástupištím.
„Vlakem jezdím poměrně často, jsem ráda, že se některá nádraží změnila k lepšímu. Bylo to opravdu potřeba, cestování je tak o dost lepší," prozradila cestující Alena Nováková z Rychnovska. ¨

Na dráze v horských oblastech chybí život. Zániku se snaží místní zabránit

Některé trasy v regionu potřebují život. Lidé čím dál častěji využívají aut než vlakové dopravy. O oživení trati se snaží v Rokytnici v Orlických horách.
Město spolu s dalšími obcemi kvůli záchraně horské trati podepsali dokonce i memorandum. A dílčí úspěch to přineslo, na trati z Doudleb do Rokytnice jezdí více spojů a také přibyly modernější soupravy. Vlaky zajíždí do hor i o vánočních svátcích.
„Trať není v nejlepším stavu, je potřeba do její obnovy stále investovat," prozradil již dříve Deníku starosta Rokytnice v Orlických horách Petr Hudousek.
„Aby se cestující vrátili zpět do vlaků, je třeba jít jim „naproti"," dodal.


CHTĚJÍ NOVÉ PARKOVIŠTĚ
V Rokytnici také usilují o změnu přímo na vlakovém nádraží, aby lidé více využívali vlakových spojů je třeba okolí zmodernizovat. V Rokytnici by u nádraží rádi postavili parkoviště. Zatím se ale nepodařilo vyřešit odkup pozemků od Správy železniční a dopravní cesty.
V okrese ale najdeme další nádražní budovy, které by bylo potřeba rekonstruovat. Zastaralé nádraží najdeme například v Doudlebách nad Orlicí, Kostelci nad Orlicí a dalších obcích.
Všechny výpravní budovy, které dnes slouží cestujícím, jsou součástí převodu části závodu na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta plánuje rekonstrukci některých nádraží.
„S opravou nádraží v nejhorším stavu, jedná se zhruba o 60 budov, bychom rádi začali do dvou let po jejich prodeji. Vládou schválené datum celé transakce je 1. 7. 2016. Při vytváření seznamu budov, které potřebují stavební zásah nejnutněji, jsme vycházeli jak z technického stavu budov, tak míry rozpracování projektové přípravy rekonstrukce jejich původním vlastníkem," vysvětluje tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Jaké budovy by se mohly dočkat změn v rychnovském okrese ale SŽDC neprozradila.
Život vymizel také na trase z Dobrušky do Opočna, zde už jezdí vlak pouze jednou denně, a to ranní lokomotiva se školáky.

Autor: Stanislava Preclíková

9.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Na Safari se mohou vydat milovníci dobrodružství v Opočně

Škoda Octavia - Čína
AUTOMIX.CZ
22

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

„Konečně jsme naznačili svou ofenzivní sílu,“ říká Čermák

Rychnovsko - Krajský přebor ve fotbale: Kostelec získal tři body ze zápasu s hradeckou Slavií.

ANOmánie hory nezdolala. Patří ODS

Královéhradecko, Trutnovsko - Modrobílé politické barvě patří Krkonoše. Stabilně. Má tři písmena, ale ANO to není. ODS znovu ukázala, jak silnou má na horách pozici.

Sedmnáct tref! Chrudim si zastřílela

Východní Čechy - Krajská hokejová liga: Na Hradecku vede Jičín, který ještě nenašel přemožitele.

Dětem vyhrožoval a bil je, dívku zneužil Dostal šest let

Hradec Králové - Šest let vězení udělil krajský soud muži, kterého obžaloba viní z pohlavního zneužití, vyhrožování, vydírání, ublížení na zdraví a šíření nakažlivé nemoci. Obětmi měli být členové jeho rodiny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT