„V roce 2010 jsme byli úspěšní, podařilo se nám získat 15 milionů korun na to, abychom dostali značku regionu Orlické hory a Podorlicko do paměti turistů a zařadili jej mezi cíle výletníků a rekreantů,“ říká Petra Šutová, ředitelka společnosti. Hlavními přednostmi destinace, kterých je nutno využít ke zvýšení návštěvnosti, jsou krásná příroda, klid a vysoký potenciál přírodních, kulturních i technických atraktivit, jejichž dostupnost je podpořena sítí cyklotras a pěších stezek. V zimní sezoně je velmi podstatná řada kvalitních lyžařských center a běžkařských tras. Destinace chce také využít rostoucího zájmu o dovolenou pro rodiny s dětmi. Budou tvořeny nové produkty především ve spojení s tematikou turistiky, cyklistiky, lyžování, dovolené s dětmi, tradic a řemesel.

„V roce 2010 jsme se ptali turistů, co se jim u nás líbí a proč k nám jezdí, ale samozřejmě také na to, co se jim nelíbí. S těmito informacemi musíme dále pracovat – víme třeba, že nejvíce návštěvníků přivítaly Orlické hory z Prahy a středních Čech, Brna a jižní Moravy, z Ostravska a dále z Polska, Slovenska a Německa. Velký podíl tvoří jednodenní výletníci z Královéhradeckého a Pardubického kraje,“ dodává Zuzana Müllerová, pracovník pro komunikaci s partnery a podnikateli.

Díky financím, které destinační společnost získala a bude je investovat v rámci propagace regionu, bude možné naplňovat cíle, které si zástupci samosprávy společně s podnikateli v roce 2009 vytyčili. „Hlavním cílem je oslovit podnikatele a vytvořit jim místo přívětivé pro podnikání a spolupráci.
Vyzýváme proto všechny, kteří mají chuť něco dělat a sdílí s námi společný zájem – spokojeného zákazníka, přijďte do kanceláře, kterou máme v Rychnově nad Kněžnou, a zeptejte se našich pracovnic, co vám může destinační společnost nabídnout,“ potvrzuje Petr Fiala, předseda společnosti. „Jsme mladou společností, která má potenciál se rozvíjet, to by ovšem nebylo možné bez podpory lidí, kteří věří myšlence společné destinace. Ono to není vždy jednoduché. Primárním přáním každého člověka je jeho osobní dobro, jeho osobní užitek z nabízené věci. Užitek z propagace regionu by měli vždy pocítit podnikatelé, kteří na jeho území nabízí své služby. Dokud ovšem nenajdeme společnou řeč, nebudeme znát jejich přání a potřeby, těžko budeme vést naše aktivity správným směrem. Vždy se snažím našim zákazníkům vysvětlovat, že tu jsme pro ně a že bychom měli ctít společný cíl.“

Podnikatelé, máte co nabídnout turistům? Chcete zvýšit svou prosperitu v podnikání? Máte zájem podílet se na rozvoji cestovního ruchu tam, kde jsme všichni doma? Kontaktujte destinační společnost a nechte si představit naše speciální balíčky.

(zm)