Na nízké tržby má vliv nejen počasí, ale i fakt, že turisté využívají pouze jednosměrný provoz do Orlických hor.

Hlavní problém provozovatelé linek spatřují v tom, že zpět z hor jezdí autobusy úplně prázdné. „Doprava je vždycky ztrátová, i když jezdí autobus nahoru plný. Zaplatí se jen jedna cesta, zpět nikdo nejede,“ mínil ředitel společnosti Orlobus Martin Prouza. Jisté ztráty také představuje nevyzpytatelné počasí. „Jezdí se za každého počasí a je logické, že v dešti nikdo na kole nepojede. To jsou další ztráty,“ dodal Prouza.

Stejného názoru je i ředitel Audisbusu Milan Cedidla: „Přesné ztáty v polovině sezony zatím nelze vyčíslit,“ uvedl. Jasný přehled budou mít společnosti až v září, kdy bude provoz ukončen.

Provoz linek je financovaný částečně městy a obcemi, kterými trasy vedou, nebo Královéhradeckým krajem. „Celkem bylo na provoz cyklobusů uvolněno více než dva miliony korun. Záštitu financování přebírají i jednotlivé svazky obcí a mikroregiony, nebo jsou podporovány z grantů určených na rozvoj turistického ruchu,“ uvedl tiskový mluvčí Královéhradeckého kraje Imrich Dioszegi.

Že by provoz cyklobusů byl zastaven, se milovníci cykloturistiky pravděpodobně obávat nemusí. „Je to hit posledních let. Zájemců stále přibývá. Už několik měsíců před zahájením sezony nám lidé volají, kdy začneme jezdit. Byli bychom i pro, aby se s provozem začalo mnohem dříve,“ sdělil Prouza. Průměrně linky využívá okolo 20 cestujících, ve špičce používá jeden spoj až 50 lidí. Vloni cyklobusy v kraji najezdily přes 80 tisíc km.

Mapa cyklobusového spojení společnosti Orlobus a.s.

Mapa cyklobusového spojení společnosti Audis bus s.r.o.