Od května do září bylo na všech linkách přepraveno 16 500 cestujících a 8000 jízdních kol. To je o 300 lidí více, ale  zároveň o 500 bicyklů méně.

„Samotného mne překvapilo to, že čísla jsou takřka totožná. Pokles počtu přepravených kol není nijak výrazný, ale v dlouhodobém horizontu lze vystopovat, že mírně stoupá množství pěších výletníků," uvedl Jaroslav Štefek, sekretář sdružení Euroregion Glacensis, které se podílí na organizaci sezonních linek.

Z pohledu přepravců a všech, kteří se na provozu cyklobusů podílejí, lze tak uplynulou sezonu považovat za úspěšnou. Vliv na to mělo bezpochyby i počasí, protože velká vedra odrazují od cyklistiky stejně jako déšť.

Služeb speciálních autobusů lidé nejvíce využívají v srpnu a září. „V červenci odjíždí velké množství lidí na dovolené v zahraničí, zatímco konec léta většinou tráví v tuzemsku," vysvětlil příčinu dlouhodobě platného údaje sekretář Euroregionu Glacensis.

Nejvyužívanější linkou je pak ta, která vyráží z Chocně a jezdce nabírá v Kostelci nad Orlicí a Rychnově nad Kněžnou. Vytížeností s ní může soupeřit jen ta z Hradce Králové. Obě pak svorně končí na Šerlichu.

Na to, zda napřesrok dojde v systému cyklobusů k nějakým změnám, je nicméně velice brzy. V tomto ohledu se totiž nedá vycházet jen z pouhé oblíbenosti ze strany veřejnosti. Ještě podstatnější budou podmínky od poskytovatele dotace. Tou je Královéhradecký kraj.

„Ke změnám ve způsobu financování cyklobusů došlo již před uplynulou sezonou. Nyní je systém pod správou Oreda a služba je dotovaná stejně jako ostatní dopravní obslužnost," uvedl Jiří Hošna z tiskového oddělení Královéhradeckého kraje s tím, že kraj by měl v příštím roce uvolnit stejnou částku jako letos. Ze tří a půl milionu pak jde větší část na samotný provoz a 500 tisíc se vynakládá na propagaci této služby.

Zrušení by se tak snad nemusela obávat ani novinka letošní sezony, která si ještě nestačila vydobýt dostatečnou přízeň cyklistů. Řeč je o růžové lince vozící turisty do polské Spalony. Propojování se severním sousedem je dlouhodobým cílem Euroregionu Glacensis, ale svou roli sehraje hlavně cena nafty.

Vytíženost cyklobusů v Orlických horách

Květen až září 2012:

Počet přepravených osob - 16 500
Počet přepravených jízdních kol - 8 000

Květen až září 2011:

Počet přepravených osob - 16 200
Počet přepravených jízdních kol - 8 500

Nejvytíženější linka:

Choceň – Rychnov – Šerlich

Nejvytíženější období:

srpen, září