Sériová výroba

I kvůli výrobě Yetiho se v Kvasinách začaly v roce 2007 stavět nové haly. „Sériová výroba Yetiho začne v průběhu druhého čtvrtletí tohoto roku,“ informoval tiskový mluvčí firmy Škoda Jaroslav Černý.

Na výrobě Yetiho tak přibudou pracovní místa, vyloučena není ani možnost převést do ní některé ze zaměstnanců pracujících na jiných modelech. „Taková možnost v rámci závodu určitě je. Prakticky to budeme zvažovat až podle toho, jak dobře se zavede výroba,“ dodal Černý.

To je v době krize pro zaměstnance dobrá zpráva. Vzhledem k plánovanému navýšení pracovních míst na výrobu Yetiho se nemusejí bát o zaměstnání. „Přesuny mezi modely ve firmě fungují už od prosince. Pokud je o nějaký model menší zájem, zaměstnanci začnou pracovat na jiném, žádanějším,“ popsal situaci Libor Dvořák, předák odborové organizace kvasinské Škodovky.

Zaměstnanci mohou mít radost i ze zrušení pátečních odstávek ve výrobě. „Odstávky byly zrušeny z důvodu zvýšení prodeje do zahraničí. Velký podíl na tom má bezpochyby zavedení šrotovného v Německu,“ dodal Černý.

Podle Dvořáka je až do odvolání zrušena odstávka na výrobě modelu Roomster. Na lince pro model Superb proběhne třídenní odstávka od prvního do třetího dubna. „Yeti a Superb se budou montovat na stejné lince. Ve dnech odstávky proběhne napojování těchto linek,“ dodal Dvořák.

Yeti bude dostupný se dvěma typy benzinových a třemi druhy naftových motorů. Základním agregátem pro vozy s pohonem předních kol je downsizingový benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru. „Představení vozu na autosalonu v Ženevě proběhlo i podle ohlasu médií dobře,“ uvedl Černý.

Cena vozu zatím nebyla zveřejněna.

LUCIE KUDLÁČKOVÁ