Zaměstnanec Hradeckého deníku zaplatil parkovné esemeskou, ale když se vrátil k vozu, našel na něm botičku. Správce systému parkování, firma Atol, při zpětné kontrole zjistil, že selhal kontrolor a strážník.

„Zastavil jsem v Collinově ulici nedaleko centra Aldis. Zaplatil jsem parkovné esemeskou a šel za prací. Když jsem se vrátil, měl jsem na zadním kole botičku,“ vypráví Jan Jelínek.

Fotograf zavolal na dispečink firmy Atol a za chvíli se na místě objevil kontrolor společnosti.

„Ukázal jsem mu esemesku s potvrzením platby a on mi předložil elektronické hlášení, že se před instalací botičky ptal systému, jestli jsem zaplatil, a přišla mu odmítavá odpověď,“ dodává Jelínek.

Zaměstnanec Atolu nakonec pokynul strážníkovi, který botičku sundal, a poté se řidiči omluvili.

Společnost Atol vzápětí začala pátrat, kde se stala chyba. Vysvětlení bylo velmi překvapivé. „Z výpisu systému je jasné, že zaměstnanec Atolu a pak také strážník městské policie při ověřování zaplacení poplatku zaměnili dvě číslice na poznávací značce auta. Systém jim odpověděl, že řidič nemá zaplaceno. Byla to chyba, která se ale může stát každému,“ uvedl šéf firmy Atol Dušan Čížek.

Možnost platby SMS zavedla společnost Atol vloni na jaře. „Stejný případ jsme zatím neměli. Stává se, že nám lidé volají, že dostali botičku a mají zaplaceno, ale pak se ukáže, že zaplatili pozdě,“ dodal Čížek.