Nej fyzikář učí v Dobrušce
Zaměstnance Skupiny ČEZ, která je dlouholetým partnerem soutěže, rodák z Náchoda zaujal natolik, že mu přiřkli titul ČEZ Ámos a šek na 200 tisíc korun na technické vybavení k tomu.
close info Zdroj: archiv: Skupina ČEZ zoom_in
Josef Hylský se jako malý chtěl stát ředitelem zoo. Od prvního ročníku gymnázia ale přirozeně směřoval k učitelství. „Proč zrovna fyzika? Měl jsem štěstí na skvělé učitele a zkoumání přírody mi bylo vždy blízké. Byla to pro mne jasná volba,“ říká laureát, kterého prý žáci s účastí v soutěži Zlatý Ámos postavili v podstatě před hotovou věc.
close info Zdroj: archiv: Zlatý Amos zoom_in
Svého třídního učitele popsali natolik poutavě a živě, že si od zaměstnanců Skupiny ČEZ vysloužil nominaci v kategorii fyzikářů. Kromě zábavného stylu učení vyzdvihli i laskavost, obětavost a smysl pro spravedlnost.
A jaký má Hylský recept na výuku předmětu, který nepatří mezi českými studenty zrovna k těm nejoblíbenějším?
close info Zdroj: Gymnázium Dobruška zoom_in
„Baví mě výuka praktickou formou, kdy sami žáci objevují různé jevy, hledají souvislostí a formulují fyzikální zákony. Svou úlohu chápu více jako průvodce než nositele informací, které je třeba do žáků dostat. Věřím, že by učitel měl žákům vytyčovat cestu, pokládat ve správnou chvíli správné otázky, probouzet v nich touhu hledat řešení a ověřovat jeho správnost. Pokud se toto podaří, žáci se fyziku naučí i bez úmorného opisování textů z učebnice,“ přibližuje svou metodu.
close info Zdroj: Gymnázium Dobruška zoom_in
Jak výhru Gymnázium Dobruška využije, zatím rozhodnuto není, sám Hylský má hned dva nápady. Tím prvním je rekonstrukce nějakého prostoru ve škole na badatelnu, kde by mohl s žáky objevovat různé fyzikální zajímavosti, ať už v rámci běžných laboratorních prací nebo zájmového kroužku. Druhým nápadem je nákup nových pomůcek, zejména pro výuku mechanického kmitání a vlnění. Škola také zvažovala nákup souprav pro kroužek robotiky.
close info Zdroj: Gymnázium Dobruška zoom_in