Jako student oboru automechanik neoprávněně řídil vozidlo Ford Scorpio při výkonu praxe. Při rychlosti mezi 118 – 130 km v hodině se po předjetí cyklisty nezvládl zařadit zpět do pravého pruhu a narazil do protijedoucí dacie pick up. „Protijedoucí řidič neměl žádnou šanci vyhnout se střetu,“ uvedl soud s tím, že řidič dacie jel osmdesátikilometrovou rychlostí. David T. byl držitelem řidičského průkazu teprve druhý měsíc a v minulosti se již dopustil obdobné trestné činnosti. Tehdy se zmocnil klíčků od vozu Ford Transit v jedné rokytnické kanceláři a po čtyřech ujetých kilometrech havaroval. Za tento čin odpracoval 150 hodin veřejně prospěšných prací a loňská nehoda s tragickými následky se stala v době probačního dohledu.

Smrt a těžká újma na zdraví

V důsledku srážky utrpěl spolujezdec obžalovaného zranění neslučitelná se životem a řidič protijedoucího vozidla těžká zranění s velmi pravděpodobnými doživotními následky, stejně tak i samotný David T. Rozhodnutím rychnovského okresního soudu byl zatím nepravomocně odsouzen ke dvěma letům odnětí svobody nepodmíněně ve věznici s mírným režimem, dále k zákazu řízení všech motorových vozidel na deset let a k úhradě škody poškozeným.
„Pokud by to zákon u nás dovoloval tak jako v Japonsku, byl bych pro doživotní zákaz řízení vozidel pro tento případ,“ řekl předseda senátu. Obhájce Pavel Švandrlík i pozůstalí si ponechali lhůtu na rozmyšlenou k odvolání, státní zástupce Jaroslav Šrol byl s verdiktem spokojen.
V současnosti se David T. pohybuje o francouzských holích a stěžuje si na amnezijní stavy, jimiž je od chvíle nehody postižen. To bylo také důvodem odročení dubnového stání na včerejší termín – soud si tehdy vyžádal lékařskou zprávu praktického lékaře. Při včerejším jednání z této zprávy vyplynulo, že ošetřující lékař připouští výskyty výpadků paměti následkem nehody.

Kratochvilný úmysl

Právě tato okolnost znemožnila přesně rekapitulovat situaci, při níž David T. vzal klíče od vozu. „Nikdy se už nedovíme, čí to byl nápad projet se po kontrole STK Fordem Scorpio,“ poznamenal předseda senátu Jiří Fuks, který především vyzdvihl vědomou nedbalost s přímým úmyslem. Neblahý incident označil za řidičskou frajeřinu a furiantskou hazardní jízdu z malicherné a kratochvilné pohnutky – s úmyslem se předvést.
Soud se ztotožnil s postojem státního zástupce, který zdůraznil společensky nebezpečné jednání s rizikem opakování. Obhájce naproti tomu navrhoval zproštění obžaloby.