Začátkem června uzavřel Rudolf Bernart ze společnosti Systematica věž stojící poblíž hradeckého nádraží. Ta byla přitom první cyklověží v České republice. Jako důvod uvedl nečinnost vedení města. I přes rozhodnutí zastupitelstva z jara 2017, podle kterého mělo vedení města věž odkoupit, od ní nakonec dal magistrát ruce pryč. A to přesto, že tehdejší primátor Zdeněk Fink dokonce podepsal petici za záchranu věže. Postup vedení magistrátu kritizovala v červnu například tehdejší opoziční zastupitelka za ANO Monika Štayrová. „Město má jednoznačně splnit vůli zastupitelů a věž odkoupit,“ uvedla tehdy nynější náměstkyně primátora, která však teď svůj názor koriguje. Jako problém vidí ona i další radní fakt, že cyklověž stojí na pozemku u hotelu Černigov, který čeká zhruba za dva roky demolice. A zmizet bude muset i věž. O odkup v situaci, kdy by stejně musela v horizontu dvou let k zemi, teď vedení města zájem nemá. „Pro město by to bylo nákladnější než stavba nové věže, na kterou bychom mohli získat dotaci,“ vysvětlil náměstek primátora Martin Hanousek.

Jednatel investora chce s novým vedením města seriózně jednat. Na odkupu věže netrvá. „Můžeme se bavit o nějakém pronájmu, příspěvku města na provoz, ale i nové věži. Musí však být vůle ze strany magistrátu něco s tím dělat,“ nastínil různé možnosti Bernart, který prý zaznamenal, že zájem o cyklověže nové vedení města má. Podle Štayrové se během pěti let provozu jasně ukázalo, že občané mají zájem cyklověž využívat. Je tedy dohoda o nové věži na spadnutí? Ne tak docela.

Shoda panuje v koalici na tom, že parkování pro cyklisty u hlavního nádraží je potřeba vyřešit. Variant je ale více. Buď formou nové věže nebo podzemním parkováním. „Vyřešit to musíme, já jsem spíš příznivcem varianty s podzemním parkovištěm,“ řekl náměstek za Změnu pro Hradec a Zelené Hanousek. Naopak náměstkyně Štayrová za hnutí ANO preferuje cyklověže. „Podzemní parkoviště by bylo velmi nákladné, osobně bych měla velký zájem o rozšíření sítě cyklověží,“ uvedla Štayrová s tím, že nejprve si však musí být na radnici jistí, že by věže byly dostatečně využívané. O té poblíž nádraží se to dá tvrdit téměř s jistotou. Za pět let ji využilo více než 150 tisíc cyklistů. Podle Bernarta je o službu velký zájem po celé zemi, příští rok otevře v nedaleké Jaroměři celkově už patnáctou věž. „Pouze Hradec se k nám otočil zády,“ dodal Bernart. Ujistil však, že u druhé hradecké věže u nákupního centra Futurum zatím podobná situace nehrozí. Minimálně na další dva roky je tamní věž zajištěná díky soukromému investorovi.