Letos ale vedení kraje rozhodlo, že zimní průjezdnost po této silnici bude „diktovat“ nový závorový systém s mechanickým ovládáním závor. Těmi se silnice uzavře až ve chvíli, kdy to bude stav vozovky v závislosti na počasí opravdu potřebovat.

AUTA ZŮSTALA VISET V SERPENTINÁCH

V srpnu prohlásil náměstek hejtmana odpovědný za dopravu Martin Červíček, že „…po dodavateli požadujeme, aby bylo zařízení funkční už od tohoto zimního období…“. Zima se ozvala o prvním prosincovém víkendu čerstvým sněhem a hned zůstalo v chvalečských serpentinách viset několik automobilů. Závora, která by řidičům zakázala vjezd totiž ještě nestojí.

„Na žádost Policie ČR byly osazeny v sobotu ráno z obou stran silnice zákazové značky a byla na začátku a na konci klesání na krajnici vysypána posypová drť pro případné potřeby řidičů,“ uvedl technicko–obchodní náměstek z Údržby silnic Královéhradeckého kraje Jiří Koutník, a ujistil, že závorového systému bude brzy hotov. „Stavební práce jsou téměř dokončeny – meteostanice, čidla, základy, sloupky, dopravní značení a svodidla jsou osazeny. Závora a informativní tabule zavřeno/otevřeno budou osazeny do konce tohoto týdne,“ ujišťuje Jiří Koutník, že termín dokončení 9. prosince 2017 bude splněn. „Termín byl nastaven tak, aby bylo reálné zajistit všechna povolení nezbytná pro realizaci.“

Vlastním stavebním pracem předcházela řada nutných povolení. Obtížné bylo vyřešit napájení meteostanice. „Nyní probíhá legislativní řízení, které bude upravovat režim provozu,“ dodává Jiří Koutník s tím, že toto řízení nabude právní moci v polovině prosince.

DRAŽŠÍ NEŽ SE ČEKALO

Původní cena celého systému byla odhadnuta na 1,4 mil bez DPH. Konečná cena je o více než čtvrt milionu vyšší – 1,694 milionu bez DPH. „Na základě požadavků bylo nutno doplnit informační značky a prodloužit délku závor přes celou šířku vozovky,“ říká k navýšení ceny Jiří Koutník.

Vjezdu automobilům na tuto komunikaci tak zatím brání jen zákazové značky. „Je třeba zdůraznit, že komunikace byla a stále je v režimu, že v zimě není udržována. V této souvislosti je třeba, aby řidiči reagovali na klimatické podmínky, dodržovali zákaz vjezdu a neohrožovali život a provoz na komunikaci,“ dodal Koutník.