„Vozidlo jsme pořídili z fondu hejtmana ještě v loňském roce, do provozu se uvádí teď," upřesnil ředitel záchranky Stanislav Mackovík.

Auto Škoda Yeti přišlo na více jak šest set tisíc korun. Záchranka zaplatila ze svých provozních prostředků necelých čtyři sta na zástavbu. „Zástavba je vlastně konstrukce, která drží ledničku, šuplíky a výsuvný regál. Na něm jsou umístěné všechny přístroje. Oproti klasickému sanitnímu vozu se toto auto liší jen v tom, že není vybaveno nosítky, jinak to vybavení je stejné," popsal Mackovík.

Stáří vozového parku záchranky Libereckého kraje je necelých pět let.

„Vozidla se snažíme obměňovat průběžně, aby se pak následně nestalo, že v jednom roce se musí vyměnit všechna," řekla náměstkyně hejtmana Zuzana Kocumová.

Záchranka se ale potýká bohužel i s tím, že se stává součástí dopravních nehod. „Za posledních čtrnáct dní to bylo dvakrát a ani v jednom případě jsme nebyli viníky my," dodal Mackovík. Tím samozřejmě nároky a náklady na vozový park stoupají. Například na začátku března nedal řidič posádce, která jela k podezření na infarkt, přednost.

„Posádka jela do Frýdlantu k případu. Vepředu byla sanita a za ní hned lékařský vůz," popisuje situaci ředitel záchranky Stanislav Mackovík a pokračuje: „V ulici Vrchlické nedalo protijedoucí auto přednost, respektive sanitu pustil, ale lékařský vůz už ne," dodal.

Ke zranění naštěstí nedošlo. „Lékařka pak přesedla do sanity, aby mohli co nejrychleji dojet k případu. Řidič zůstal ve voze a čekal na příjezd policie," podotkl Mackovík.

Nové auto Škoda Yeti ZZSLK

Na podzim se stalo něco podobného na Českolipsku. Náraz byl tak silný, že nový lékařský vůz Škoda Yeti sjel do levého příkopu, kde narazil do sloupu elektrického vedení. Při nehodě utrpěla lehké zranění lékařka i řidič.

„I když se oba museli nechat ošetřit, lékařka v zájmu záchrany pacienta jen přesedla do sanity, která lékařský vůz doprovázela, a i přes svůj nedobrý zdravotní stav ve výjezdu pokračovala," již dříve uvedla mluvčí policie Baláková.

Liberecká záchranka si díky dotaci mohla pořídit i 63 nových radiostanic. „My máme trošku problém s tím, že ta radiofonní síť, která tu byla, pořádně nefungovala a navíc nebyla digitální," uvedl Mackovík. Záchranáři se tak konečně domluví jinak než přes mobilní telefon.