Inovaci pochopitelně provázely i drobnější úpravy závodu. Montáž a svařovna byly vybaveny novým zařízením, což  si žádalo určitý čas.

„Příprava trvala několik měsíců. Šlo o úpravy související s náběhem modernizovaného modelu, především o nastavení robotů, systémů, svářecích parametrů a parametrů lemovacích zařízení pro modernizované části karoserie," konkretizoval David Šikula z tiskového oddělení, který ubezpečil, že všechny změny se obešly bez komplikací.

Hlídají jeho pověst

Vylepšení se dočkala také logistika – díly se na linku dodávají v režimu just-in-sequence. To znamená přesně v tom pořadí, v jakém mají být namontovány. Nově koncipována jsou také zkušební zařízení na konci linky.

Chválu na plynulý rozjezd výroby pěje i vedení společnosti. „Dosáhli jsme dalšího výrobního úspěchu. Všichni naši pracovníci příkladně táhli za jeden provaz a úspěšně zvládli už čtvrtý letošní náběh nového modelu," uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva.

Omlazené Superby by měly zaujmout atraktivním designem i vylepšenými technickými vlastnostmi. Řada motorů, s nimiž bude dodáván, se vyznačuje až o pětinu nižší  produkcí emisí a spotřebou paliva.

„Superb druhé novodobé generace si získal pověst mimořádně promyšleného vozu. Modernizace tento status ještě více posílila," uzavřel David Šikula.

Úpravy závodu

V lednu letošního roku byla dokončena stavba nové logistické haly a montážní linky. Investice si vyžádal přesun výroby vozů Roomster z Vrchlabí do Kvasin.

Letos se počítá se zahájením výstavby nové haly pro svařovnu.

V dalších letech by mělo dojít k výstavbě nové lakovny, což dosud brzdily problémy s pozemky. Zajistit je má složitá směna.