Vytvářejí totiž vzdělávací počítačové hry pro žáky sedmých a šestých ročníků.
A nejen to – v dalším projektu se zase učí překonávat hranice a spolupracovat s dětmi z cizích zemí. Snaha dětí i školy nezůstala bez odezvy a nedávno tak žáci získali ocenění.

V soutěži eTwinningových projektů, do nichž netradiční způsob výuky v Borohrádku patří, získala národní cenu za druhé místo v kategorii základních škol a k tomu poukaz na čtyřicet tisíc korun.

Žáci zapojení do projektu  iTEC Třída budoucnosti pracují ve skupinkách, používají celou řadu moderních technologií a prezentují výsledky své práce na internetu. „Zábavnou a motivující formou tak zdokonalují nejen angličtinu, ale rozvíjejí také tvořivost a mnoho dovedností nezbytných pro budoucí profesní uplatnění," říká učitel Michal Přibyl, který přišel s nápadem zapojit se do této akce.

Jeho pozornost upoutal již samotný název a především hlavní cíl projektu – vyzkoušet nové trendy vývoje výuky na evropských školách a následně je převést do praxe. „Využil jsem výzvy učit ve třídě budoucnosti a na konci března byl projekt iTEC v naší základní škole oficiálně zahájen," prozrazuje.

Zdokonalit jazyk jde i zábavnou formou

Osmáci vytvořili osm čtyřčlenných týmů a rozdělily si funkce. Dokonce si na internetu založili blogy, stránky, na kterých odvedenou práci prezentují. Díky tomu si zdokonalují znalost angličtiny, ale také se učí pracovat na počítači. „Vytváří myšlenkové mapy a zkouší pracovat v týmu," podotýká Michal Přibyl.
Práce je moc baví a mají z ní radost. „Projekt iTEC je pro nás příležitost ukázat, že dokážeme vytvořit hru, která baví i vzdělává nižší ročníky," říká Ondřej Kupsa z týmu Four Friends.

Třída budoucnosti však není jedinou akcí, do které se škola aktivně zapojila. V projektu Crossing Borders Via Videos se umístila na druhém místě v kategorii základních škol a získala poukaz na čtyřicet tisíc korun. V tomto projektu spolupracují školy z jedenácti evropských zemí a vytváří videa v angličtině na zadaná témata.

„Jeho součástí jsou filmové festivaly spojené s volbou tří nejlepších videí. Žáci se baví a rozvíjejí jazykové a technické kompetence, reprezentují svoji zemi a poznávají život v různých státech Evropy z pohledu svých vrstevníků," popisuje učitel Michal Přibyl.

Netradiční výuka očima dětí

Je to zajímavý a naučný způsob, jak se dozvědět něco nového. Jsem rád, že mohu být jeho součástí.
Jakub Malý, 8. A, tým Clever Heads

Projekt iTEC je hodně zábavný a dobrý v tom, že se naučíme pracovat jako tým. Můžeme se naučit dobře pracovat s počítačem a zlepšit si angličtinu.
Jiří Loufek, 8. A, tým Mloci

Já osobně si myslím, že projekt iTEC je pro nás zajímavá zkušenost. Máme možnost vyrobit hru pro mladší spolužáky a tím jím trochu zpestřit výuku anglického jazyka. Je to dobrý zážitek, naučíme se spolupracovat ve skupinách, navzájem se domlouvat 
a pomáhat si.
Nikola Pazdírková, 8. A, tým Swaggy

Barbora Zemanová