Jeho fanouškovská základna se na první ze sítí pohybuje kolem 150 lidí. Ti pravidelně sledují, co nového se ve městě děje, komentují a také „lajkují"  fotky z kulturních událostí i sdílené články z novin.

„Určitě to vítám. Je dobré, že se město prezentuje a důležité informace se dozvědí všichni," poznamenává starosta Jiří Bartoš.

Je si prý vědom, že Kostelec jde do využívání výhod sociálních sítí naplno.

„Stránky stačí"

Zato Týniště nad Orlicí má k podobným věcem rezervovanější přístup.

„Zatím jsme o ničem podobném nepřemýšleli. Máme internetovou stránku města, tam vkládáme aktuální informace a myslím, že je to dostačující," poznamenává starosta Jaroslav Matička.

Argumentuje také tím, že po vstupu na sociální sítě není žádná poptávka. „Ještě se mi nic takového nedoneslo," poznamenává. Sám se tomuto druhu komunikace vyhýbá. „Jsem rád, když má trochu klidu. V tu chvíli odkládám i mobil," směje se.

Starat se o to, aby facebooková stránka města žila, však stojí dost času. Právě toho se obávají i v okresním městě.

„Museli bychom určit člověka, který by měl sociální sítě na starosti. Časově by to bylo jistě náročné. Navíc by mohl být problém s odpověďmi na případné dotazy fanoušků. Správce by neuměl odpovědět na všechny," prozrazuje svůj názor místostarostka Rychnova nad Kněžnou Michaela Zimová.

Podle ní jsou internetové stránky města dostačující alternativou. „Před několika měsíci jsme nastartovali nové a přehlednější webovky," poznamenává.

Přispívají hlavně městské organizace

Najít se na nich dají pravidelně aktualizované zprávy z města a úřadu i přehled kulturních akcí. Stejně poslouží i zpravodaj. O dění ve městě na facebooku navíc informuje turistické centrum.

A podobně to mají i v Dobrušce. „Město účet na sociálních sítích zřízený nemá. Ani jsme se zatím o této možnosti nebavili, ale vím, že některé naše organizace této formy komunikace využívají," uvedl starosta Petr Tojnar.

Na rozdíl od předešlých měst se však do víru sociálních sítí chce vrhnout Opočno. „Zatím je jejich využívání problém. Byl bych rád, kdybychom to se začátkem nového roku změnili a zřídili stránky města jak na facebooku, tak i na twitteru," přiznává starosta Opočna Štěpán Jelínek. Město tak zatím využívá jen klasických „kanálů": zpravodaje nebo své webové stránky.

Chtějí splatit informační dluh

„Cítím to jako velký dluh, který bychom měli napravit," dodává. Facebook by podle představy spravoval někdo z městského úřadu a na zdi by se objevovaly nejen klasické zprávy, ale především nejrůznější záměry města.

„Chtěl bych, abychom na sociálních sítích zveřejňovali například plány na výstavbu hřišť, sportovišť anebo třeba na rekonstrukci Kupkova náměstí. Mladší generace, která tyto stánky navštěvuje, by mohla otevřeně projevit svůj názor," objasnil Štěpán Jelínek. On sám svůj profil na facebooku má. „Ale nikdo na něj nechodí," směje se.