„Nechceme, aby lidé viseli na plotech kolem letiště, případně docházelo ke konfliktům s ochranou letiště. Pokoušíme se domluvit na podmínkách, za jakých by veřejnost letadlo mohla vidět. Jednou z možností je, že bychom zájemce do blízkosti letadla přepravovali našimi letištními autobusy. Vše ale záleží na souhlasu firmy, která si letadlo objednala," řekla Deníku mluvčí letiště Michaela Kubešová.

Antonov An-225 (Mrija)Sovětský strategický transportní letoun s maximální vzletovou hmotností 640 tun. Mrija je nejdelším (84 m) 
a zároveň nejtěžším letounem, jaký kdy byl zkonstruován. Je poháněn šesti dvouproudovými motory a má také největší rozpětí křídel ze všech letounů v aktivní službě (88,4 m).
Byl navržen pro přepravu 
sovětského raketoplánu Buran a částí nosné rakety Eněrgija nebo Proton. Po zrušení vývoje raketoplánu byl odstaven, avšak po pěti letech znovu nasazen do obchodního provozu. Vyrobeny byly pouze dva letouny.
První zkušební let se uskutečnil 21. prosince 1988. S raketoplánem Buran poprvé Mrija vzlétla 13. května 1989, kdy ho převážela z letiště 
Žukovskij na kosmodrom Bajkonur. O měsíc později s ním letěla na leteckou přehlídku do Paříže a na zpáteční cestě se (s Buranem na hřbetě a s troskami na přehlídce havarovaného MiGu-29 v trupu) 19. června 1989 zastavila na ruzyňském letišti. Praha se tak stala druhým zahraničním městem, 
ve kterém Mrija přistála. Jednalo se však o nouzové přistání, pro poruchu na hydraulice. V září 1989 byla Mrija k vidění v Ostravě-Mošnově na leteckém dni. Antonov 225 měl menšího bratříčka An-124 Ruslan. wikipedia.org 

Transportní obr přistál v Mošnově poprvé v roce 1989. Jeho přistání si před více než pětadvaceti lety vyfotil svým fotoaparátem značky Praktica Pavel Štěpán z Dobrušky.

SNÍMEK Z TREZORU. Pavel Štěpán z Dobrušky tajně vyfotografoval krátce před sametovou revolucí v září 1989 dva důstojníky v kabině největšího letadla světa.

„Na ostravském letišti jsem tehdy sloužil základní vojenskou služby. Promítal jsem ve vojenském kině. Přílet megaletounu byl mimořádnou událostí," vzpomíná vedoucí dobrušského kina. Jako jeden z mála lidí na světě se Štěpán dokonce podíval do pilotní kabiny Antonova a navzdory zákazu v ní pořídil snímek.

„Jelikož jsem byl ve vojenské uniformě a na fotoaparát jsem měl povolení, ocitl jsem se i s ním v útrobách obřího letadla. V pilotní kabině mě dva štábní důstojníci požádali o fotografii na památku, tak jsem je zvěčnil i s řídícími pákami a palubními budíky Antonova," usmívá se Štěpán při vzpomínce na odvážné fotografování uvnitř největšího letadla na světě.
Po vyvolání fotografií z památné události si uschoval do „trezoru" na památku pouze dvě – přílet obra a momentku z pilotní kabiny. Ohledně přítomnosti Mriji v Ostravě si vzpomíná, že v rámci testování letadla bylo zatíženo tehdy novými typy nákladních automobilů Tatra 815 s nákladem na korbě a takto plně naloženo absolvovalo dvacetikilometrový let okolo Ostravy.