„Angitu představuje inteligentní online platformu, která v budoucnu pomůže studentům po celém světě s plněním životních snů a budováním osobní kariéry už v době studia na vysoké škole," přiblížil Vojtěch Dlouhý, jeden z tvůrců projektu.

Jde o to, že mladí lidé vyplní na síti profil a zveřejní svůj pracovní cíl. Prostřednictvím sítě pak budou vyhledávat informace a získávat kontakty, které je k jejich snu přiblíží – například stáže ve firmách, volba toho správného tématu závěrečné studijní práce či dobrovolnické aktivity.

Účast v projektu už přislíbila řada firem, které si jeho prostřednictvím mohou „lovit" talenty. Tvůrci Angitu jednají s jedenácti univerzitami, včetně pardubické a královéhradecké.

„Jsme ve spojení také s indickými partnery. Chceme totiž prezentovat i rozvojové dobrovolnické projekty mimo Evropu. Studenti si je u nás budou moci vyhledat a odjet kamkoliv do světa," dodal Vojtěch Dlouhý.

Síť bude celosvětová, takže jejím prostřednictvím mají naopak do České republiky přicházet mladí lidé z jiných zemí. „V Čechách máme nedostatek technicky vzdělaných vysokoškoláků a ve Španělsku jich je dost, ale ve své zemi nemají pracovní příležitosti. Angitu může zprostředkovat kontakt mezi firmou a studenty," přiblížil Dlouhý jednu ze situací, ve kterých by se Angitu mohl uplatnit.

Agnitu přišlo z maorštiny

Na vzniku nové sítě se pracuje od března letošního roku. Tým se nejprve skládal ze čtyř mladých profesionálů, dnes už jich na Agnitu pracuje osm, jde zejména o studenty Univerzity Pardubice.
Vznik sociální sítě financují převážně z vlastních zdrojů. Velký úspěch zažili již vloni, kdy se Angitu stala jedním z úspěšných projektů soutěže Byznys Trefa.

Ve čtvrtek večer byla Agnitu podrobena prvnímu testování veřejností. Zúčastnilo se ho 45 studentů. „Cílem setkání bylo zhodnotit uživatelskou přívětivost, získat zpětnou vazbu přímo od cílové skupiny a odhalit nedostatky ještě před spuštěním ostré verze," vysvětlil Dlouhý. V současné době tvůrci výsledky testování vyhodnocují.

Angitu je slovo z maorštiny (jazyka Maorů žijících na Novém Zélandu) a znamená štěstí, příležitost. Souvislost s Novým Zélandem má i logo projektu, jehož ústředním motivem je pták kivi – pták z Nového Zélandu, který nelétá a jehož peří připomíná spíš srst. Má symbolizovat studenta, který je zatím na začátku své cesty a hledá se.