A zatímco v nedalekých Gayerových kasárnách bují čilý stavební ruch a staví se zde nový parkovací dům, tak pod atlety stále motory neduní. A jen tak tu motoristé nezaparkují. „Deficit v této lokalitě je opravdu velký a sám parkovací dům v Gayerových kasárnách to nevyřeší. Nová parkovací stání pod atletickým oválem by této lokalitě velmi pomohla,“ nechal se slyšet náměstek primátora Jindřich Vedlich s tím, že sami sokolové dali k výstavbě souhlasné stanovisko, ale také celou řadu podmínek. Tou nejzásadnější je, že by si chtěli pozemek ponechat. „To je zatím kamenem úrazu, kdy bychom stavěli na cizím pozemku. Nyní hledáme řešení, která by byla výhodná pro obě strany. Jedním z nich, které chci přednést na příštím kolegiu primátora, by bylo najít pro sokoly jiné pozemky, kde by si mohli postavit halu,“ dodal náměstek primátora. „Pozemky bychom mohli směnit. My bychom stavěli na svých pozemcích a sokolové by využívali novou dráhu,“ doplnil informaci náměstek.

Současný stav kolem podzemního parkoviště Sokolové příliš komentovat nechtěli. „Měli jsme před čtrnácti dny schůzku s vedením města a uvidíme, co bude dál. Jisté je, že se s tímto problémem bude muset vypořádat nové vedení města,“ uvedl šéf hradeckého Sokola Miroslav Volejník, který však stále doufá, že se nakonec obě strany dohodnou.

„Parkoviště pod naším atletickým stadionem by pomohlo jak nám, tak i Aldisu, Filharmonii či plaveckému bazénu,“ míní Miroslav Volejník.

Smělý projekt by velmi pomohl vyřešit problém deficitu parkování ve vztahu Filharmonie, Aldisu, lázní i samotného Sokola. Podle hlavního architekta Petra Brůny se však původní vize, která počítala s umístěním 750 aut, musela kvůli nové legislativě zredukovat na 620 stání. V praxi by nové parkoviště mělo vzniknout na stávajícím oválu atletického stadionu, který by se po výstavbě přesunul na jeho střechu.