Tím ale výčet dobrých zpráv pro silničáře končí. Ředitelství silnic a dálnic totiž stále nemá zhotovitele stavby, neboť zhruba dva roky trvající výběrové řízení na konci července definitivně zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Koncem srpna vyhlásilo ŘSD nový tendr a doufá, že bude moci začít stavět na jaře. Termín pro podání nabídek ale už několikrát posunulo.

Původní zakázka v předpokládané hodnotě 4,6 miliardy korun skončila na zdánlivé banalitě: kvůli jednomu z formulářů, který byl součástí nabídek. Silničáři ho během soutěže opravili, ale podle ÚOHS dostatečně neupozornili soutěžící, že došlo ke změně. Na ÚOHS se obrátila společnost Porr, která byla v lednu vyloučena právě kvůli tomu, že nabídku podala na starém formuláři.

Stížnosti nespokojených firem

Porr ovšem nebyl jedinou nespokojenou firmou. Na ÚOHS se obrátilo také italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Nejnižší cenu nabídli právě Italové s Turky (2,883 miliardy korun), na druhém místě skončila skupina Porr s cenou 3,142 miliardy korun, třetí pak bylo konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy).

Mnohem blíže k začátku stavby je navazující patnáctikilometrový úsek Časy – Ostrov, kde už má ŘSD zhotovitele. Smlouvu získala společnost Eurovia, přičemž stavba by měla začít 4. prosince. Podle dostupných informací ale ŘSD ještě nemá všechna potřebná povolení.