Tím ale výčet dobrých zpráv pro silničáře končí. Ředitelství silnic a dálnic totiž stále nemá zhotovitele stavby, neboť zhruba dva roky trvající výběrové řízení na konci července definitivně zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Koncem srpna vyhlásilo ŘSD nový tendr a doufá, že bude moci začít stavět na jaře. Termín pro podání nabídek ale už několikrát posunulo.

Ilustrační foto.
Výstavba dálnice D35? Obyvatelé Strakova se chtějí obrátit na soud

Původní zakázka v předpokládané hodnotě 4,6 miliardy korun skončila na zdánlivé banalitě: kvůli jednomu z formulářů, který byl součástí nabídek. Silničáři ho během soutěže opravili, ale podle ÚOHS dostatečně neupozornili soutěžící, že došlo ke změně. Na ÚOHS se obrátila společnost Porr, která byla v lednu vyloučena právě kvůli tomu, že nabídku podala na starém formuláři.

Stížnosti nespokojených firem

Porr ovšem nebyl jedinou nespokojenou firmou. Na ÚOHS se obrátilo také italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Nejnižší cenu nabídli právě Italové s Turky (2,883 miliardy korun), na druhém místě skončila skupina Porr s cenou 3,142 miliardy korun, třetí pak bylo konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy).

Mnohem blíže k začátku stavby je navazující patnáctikilometrový úsek Časy – Ostrov, kde už má ŘSD zhotovitele. Smlouvu získala společnost Eurovia, přičemž stavba by měla začít 4. prosince. Podle dostupných informací ale ŘSD ještě nemá všechna potřebná povolení. 

Ilustrační foto
Tendr na stavbu dálnice D35 k Vysokému Mýtu finišuje