„Počasí bezesporu ovlivňuje zdraví, psychickou i fyzickou pohodu. Nejhorší jsou prudké změny klimatických podmínek," shodují se lékaři.
A pacienti jim dávají za pravdu. „Mám potíže s krevním tlakem. Z tropických dnů mívám vždy trochu hrůzu. Raději je trávím doma v chladu," říká sedmašedesátileté Eva Růčková. A jak se nejlépe zdravotním problémům vyvarovat?

Čeho se vyvarovat:Fyzická zátěž:
Vyhněte se náročné práci anebo i sportu s větší zátěží. Organismus v teple snáší zátěž mnohem hůře a hrozí kolaps.

Nepijte kávu:
Jedna denně vám neublíží, ale kdo je zarytý „kafař", měl by jeho konzumaci omezit. Káva, jak je známo, dehydratuje.

Odpolední siesta:
Ve státech na jihu Evropy a nejen v nich dobře vědí, proč mají odpolední siestu a od 11 do 14 hodin se nikdo do práce nežene. V tomto období je dobré se držet spíše ve stínu a nechodit na přímé slunce.

Zapovězené cestování:
Kdo má klimatizaci, zvládá cesty autem i ve velkém vedru, avšak i přesto byste se dlouhým vyjížďkám měli vyhnout. Teplotní šok po vystoupení z auta způsobený klimatizací je pro tělo velkou zátěží.

Jak se chovat:Pitný režim:
Pokud jej nedodržujete, tělo se brání nedostatku vody. Zvyšování teploty kompenzuje pocením. Zdraví lidé se mohou cítit pouze malátní, unavení anebo pociťovat bolest hlavy, chronicky nemocní se mohou dostat až ke kolapsovým stavům. Vypít je potřeba až 3 litry vody popřípadě bylinného či ovocného čaje denně.

Lehký průvan:
Důležitá je ve vedrech i cirkulace vzduchu, aby mohl organismus snáze dýchat. Avšak větrat je dobré jen po ránu anebo navečer.
Prodyšné oblečení
Podceňovat není dobré ani lehké a především prodyšné oblečení. Tělo se tolik nezahřívá.

Lehká strava:
I volba jídla je důležitá. V teple si dopřávat svíčkovou se šesti příliš organismu nepomůže.