Teď, kdy se proti tomuto plánu postavila Asociace krajů pod vedením hejtmanky Karlovarského kraje Jany Vildumetzové, své nadšení zkrotil. Rozšíření mýta však dál považuje za důležité.

Za důležité jej však nepovažuje Asociace krajů: „Pokud se mýto rozšíří, tak se obáváme přesunu kamionové dopravy na silnice II. a III. tříd. Výsledkem bude devastace těchto silnic,“ uvedla karlovarská hejtmanka. Podle Martina Červíčka by však peníze z mýta mohly jít právě na opravu silnic.

„Pokud dojde k rozšiřování mýta, očekávám alespoň, že zvýšený příjem z mýtného, který je příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury bude použit i k nalezení systémového řešení financování opravy a rekonstrukcí silnic II. a III. tříd,“ nechal se slyšet náměstek hejtmana, který však na druhou stranu chápe postoj Asociace krajů: „Jednání státu v předešlém období v souvislosti s rozšířením mýtného systému na dalších 900 kilometrů silnic I. tříd vnímám jako nekorektní, jelikož se nikdo nezeptal krajů na to, co si o tom myslí s ohledem na navazující zatížení a ničení krajských silnic.“

Uvažované zpoplatněné úseky
Hradec Králové - Ohrazenice - Pardubice (zpoplatněno 16,5 kilometru)

Mladá Boleslav - Jičín - Úlibice (46 kilometrů)

Hradec Králové - Holice (16,5 kilometru)

Turnov - Jičín - Úlibice - Hořice - Hradec Králové (55 kilometrů)
(Zdroj: mdcr)