Kostelecká radnice se snaží vybudovat pevnou zpětnou vazbu se svými občany. K tomu, aby se odpovědní pracovníci co nejrychleji dostali k podnětům, které lidi trápí, slouží od včerejška nová služba s názvem Dej tip".


Jedná se o aplikaci, která je určena především pro takzvané chytré telefony. Po jejím nainstalování se mohou uživatelé podělit o své dojmy, které v nich vyvolají například rozbité chodníky, poškozené dopravní značení, městská zeleň, nebo třeba autovraky odstavené v ulicích.


„Lidé, kteří chytrými telefony nedisponují, mohou tuto službu využívat prostřednictvím internetových stránek města," ubezpečil zájemce Jaroslav Brandejs, tajemník městského úřadu.

Po vyfotografování a zadání souřadnic GPS mohou lidé vkládat i svůj komentář k obrázku. Jejich podněty se pak okamžitě začnou zabývat konkrétní pracovníci na městském úřadu, případně příslušníci městské policie.


„Již při zadávání se uživateli nabídne výběr z několika kategorií problémů. Podle toho, jakou zvolí, dostane se jejich impuls na některý ze tří zapojených odborů městského úřadu nebo na městskou policii," řekl dále tajemník.


Součástí této nové služby je rovněž informace o stavu řešení problému a jménu odpovědné osoby. Nemělo by se ani stávat, že by se lidé se svými oznámeními dublovali. Po přihlášení na internetové stránky města uvidí každý, co se prostřednictvím této služby řeší.


Na hodnocení úspěšnosti této služby je zatím ještě příliš brzy, ale její hlavní administrátor o zájmu občanů nepochybuje. „Máme dobré rešerše z řady měst, kde již tato služba nějaký čas funguje. Nám se navíc podařilo získat ještě lepší verzi za výhodné peníze," uzavřel Jaroslav Brandejs. Této služby již využívá například radnice v Rychnově nad Kněžnou.