Na mnoha místech tak měli obdivovatelé historické techniky možnost si zblízka prohlédnout desítky nádherných sběratelských kousků.

„Akci pořádáme jednou za dva roky. Letos jsme startovali u muzea východních Čech a už po několikáté jsme končili u chaty Horalka ve Sněžném. V Orlických horách totiž není mnoho míst, která pojmou okolo dvou stovek lidí a několik desítek vozů," vysvětlil Zdeněk Kubizňák, místopředseda Veteran Car Clubu Hradec Králové, který motoristickou akci pořádal.

Navštívili i pivovar

První velké zastavení na Rychnovsku bylo v Podorlickém pivovaru. Účastníci jízdy zde měli možnost prohlédnout si obnovenou výrobu rychnovského piva. Veřejnost se zatím mohla obdivovat jejich výstavním kouskům.

Letos se do akce zapojilo 72 aut a osm motocyklů. Hlavní podmínkou byl rok výroby starší než 1955, ale našly se i výjimky. Zahraniční hosté z Německa a Polska přijeli se třemi vozy, které tuto podmínku nesplňovaly. Při pohledu na krásné hasičské auto značky Žuk to ale asi nikomu nevadilo. K vidění však byla i celá řada vzácnějších vozidel.

Asi nejúctyhodnější byla účast vozu, který spatřil světlo světa před více než stoletím. Byl to legendární model Ford T, přezdívaný Lízinka, který se díky zavedení pásové výroby začal produkovat opravdu masově a tím se zasloužil o motorizaci Spojených států amerických. Rokem výroby exempláře, který se Královéhradecké veteránrallye zúčastnil, byl 1911.

Po ukončení zhruba stokilometrové trasy byly vyhlášeny výsledky v několika kategoriích. „Účastníky hodnotíme třeba za testy z motoristické historie nebo jízdu zručnosti. Vždy také vyhlašujeme třeba nejstaršího a nejmladšího jezdce. Letos jsme rozdali asi 35 cen," uzavřel Zdeněk Kubizňák, místopředseda královéhradeckého Veteran Car Clubu, který sám vlastní hned šest veteránů, které zrekonstruoval. Na víkendovou jízdu ale musel vyrazit civilním vozem, aby dokázal urychleně řešit možné komplikace.