Informoval o tom ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

„Doufám, že cestujícím způsobíme co nejméně komplikací, ale samozřejmě změny na trasách budou, takže cestující budou muset věnovat trochu pozornosti tomu, jak bude při té výstavbě bude fungovat MHD," řekl Pelikán.

Nový jízdní řád

Nový jízdní řád dopravní podnik teprve připraví. Zvažuje například, že linka číslo 3 skončí ještě před nádražím a cestující v závěrečném úseku převeze kyvadlová doprava. Trolejbusy se totiž nebudou mít kde otáčet.

U nádraží zastavuje denně až tisícovka spojů, oblast patří dopravně k nejvytíženějším místům ve městě.

Délka stavebních prací se odhaduje na sedm měsíců až jeden rok. Termíny vyplynou z projektové dokumentace. Změny, které po dokončení nastanou, podle Tomáše Pelikána cestující ocení. Všechny vozy MHD budou zastavovat na centrálním nástupišti, které bude zastřešené.

Zruší zastávku

„Zrušíme zastávku u lihovaru, je složitě dostupná, všechny spoje se přesunou na terminál. Na středovém ostrůvku budou informace pro cestující a lavičky," podotkl ředitel dopravního podniku.

Modernizace pardubického přednádraží by měla stát 190 milionů korun, více než polovinu nákladů by měly uhradit švýcarské fondy.

Radnice však musí dokončit práce do konce roku, což nemusí zvládnout. Pokud by magistrát nezískal od poskytovatele odklad, požádá o evropské dotace.