Olympijský park Pardubice (OPP) předčil očekávání a politici už řeší, jak ze sportovního projektu udělat letní tradici. Není 
bez zajímavosti, že dvě třetiny návštěvníků Rioparku nebyly z Pardubic.

„Podařilo se vyvrátit klišé, že Pardubice v létě nefungují. Už řešíme, že uděláme podobnou akci i v příštím roce," uvedl pardubický primátor Martin Charvát.

Olympijský park během tří týdnů navštívilo 374 tisíc návštěvníků. Celkové náklady byly přes 17 milionů korun, přičemž 62 procent rozpočtu zajistili partneři akce a jen 38 procent šlo 
z veřejných zdrojů.

KAŽDÉ LÉTO?

„Za rozumné peníze se podařilo zorganizovat projekt, který zdaleka přesáhl hranice Pardubického kraje. Kdyby se podařilo tady podobnou akci zorganizovat každé léto, pomůže to cestovnímu ruchu i jednotlivým sportům," sdělil včera hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s tím, že náklady byly podle něj adekvátní rozsahu akce.

Pro město Pardubice je důležité, že 66 procent návštěvníků přijelo z jiných měst. Tím se podařilo v Par-dubicích oživit cestovní ruch, který je v letních měsících tradičně velmi slabý. Město přitom do rozpočtu parku přidalo pouze necelé čtyři miliony.

Po sečtení příjmů a výdajů zbývá dofinancovat ještě 480 tisíc korun. Sto tisíc by mělo jít z rozpočtu Pardubického kraje, zbytek doplatí město.

„Finanční výbor města doporučil dofinancování. 
V přepočtu to vychází, že město zaplatí zhruba 23 korun za jednoho návštěvníka parku," vysvětlil náměstek pardubického primátora Jakub Rychtecký, který měl celý projekt na starost.
Veškerá očekávání předčily příjmy z hracích karet, 
z jejich prodeje bylo oproti původnímu předpokladu 750 000 utrženo celkem 
1 253 500 korun.

„Tato částka mohla být na straně výnosů ještě o 410 000 korun vyšší. Olympijský park Pardubice byl určen především dětem, proto jsme se rozhodli prodávat hrací karty žákům a rodinám z našich mateřských a základních škol, ale i účastníkům táborů za nákladovou cenu, tedy za 30 korun. Ukázalo se, že to byl velmi dobrý a motivační tah," dodal náměstek primátora.

Hracích karet bylo vydáno asi 35 tisíc, přičemž 75 procent z nich bylo pro děti.

VYŠŠÍ NÁKLADY

Některé náklady však byly vyšší, než se předpokládalo. Z důvodu většího počtu návštěvníků musel být navýšen tisk diplomů a medailí 
i podpisových kartiček a letáků. Během konání parku rostl také počet partnerů této akce, pořadatelé proto museli zesílit ochranku a zajistit větší přísun elektrického proudu.

PŘÍNOSNÝ PROJEKT

Podle projektového manažera Olympijského parku Pardubice Pavla Stary bylo výhodou akce i to, že se podařilo v Pardubicích dobudovat i sportovní infra-strukturu. Některá sportoviště totiž zůstanou zachována i po skončení akce.
„Pro cestovní ruch i podnikatelský sektor to byl velmi přínosný projekt," zhodnotil Pavel Stara.

„Sportovní pomůcky, jež byly pro OPP pořízeny, byly již předány sportovním klubům, další jsou uskladněné. Některá sportoviště jsme se rozhodli ponechat. Místní kluby, které působí na Labi a Chrudimce, budou moci dále využívat nové branky na vodní slalom, jež jsou podle smlouvy přístupné i veřejnosti," řekl náměstek Jakub Rychtecký 
s tím, že do sportu a sportovišť bylo investováno celkem 861 507 korun.