Na stanici Pardubice přibyl v první řadě nový automobilový žebřík.
„Jeho záchranná výška je třicet devět metrů, což je o devět více, než byl stávající model a za ideálních podmínek tak umožňuje dosáhnout až do devátého patra," uvádí mluvčí hasičů Vendula Horáková.
Záchranný koš je navíc osazen výkonnými reflektory, takže jej lze využít jako osvětlovací stožár v případě náročného nočního zásahu.

Druhým přírůstkem hasičské flotily jsou dva kusy cisternových automobilových stříkaček CAS 30 se zásobou 9000 litrů vody a 540 litrů pěnidla. První z těchto vozů je umístěn na stanici v Pardubicích, druhý pak na stanici v Hlinsku.Velkoobjemová cisterna CAS 30


Na první pohled zaujme ostře řezanými tvary přední kabiny, který připomíná zásahová vozidla hasičů na mezinárodních letištích. Nepřehlédnutelná hranatá kabina vozidla vychází z konstrukce, která byla vyvinuta pro potřeby armády jako nákladní vozidlo s nízkou siluetou, která usnadňuje letecký transport. Své uplatnění ale našla i u záchranných složek.

Vůz byl pro potřeby hasičů upraven v Polsku. Velkoobjemová cisterna slouží primárně pro rozsáhlé požáry, zvládne však i univerzální nasazení pro běžné výjezdy. Ukázkovým případem jsou požáry lesní, kde je spotřeba vody veliká a její zdroje zpravidla vzdálené a místo požáru obtížně přístupné. Vzhledem k osvědčenému masivnímu „tatrováckému" podvozku ale terén není velkou překážkou…