O plánu spustit na začátku února provoz dvou nových linek informoval hradecký dopravní podnik už na podzim. Nyní jeho ředitel potvrdil, že se tak za dva týdny opravdu stane. „Máme všechno připravené a 2. února obě nové linky spustíme,“ řekl Deníku Zdeněk Abraham. Jízdní řády pro nové linky zveřejní Dopravní podnik v nejbližších dnech.

Trolejbusová linka číslo 4 bude jezdit na trase mezi Pod Strání na Terminálem podobně jako linka číslo 2. K nádraží však přijede po Třídě Karla IV. Přepravní kapacita trolejbusů bude v pracovních dnech 300 osob za hodinu. Vedení dopravního podniku v posledních týdnech diskutovalo s komisí místní samosprávy na Novém Hradci i změny u linek číslo 1 a 2. „Přistoupili jsme na některé požadavky, ale samozřejmě bude vždy při nějaké změně někdo nespokojený,“ uvedl Abraham. Frekvence u obou trolejbusových linek zajíždějících na Nový Hradec se trochu sníží. K tomuto kroku přistoupil dopravní podnik po sčítání cestujících, ze kterého vyšlo, že v průměru jezdí v kloubových trolejbusech číslo 1 a 2 na Nový Hradec zhruba jedenáct lidí.

Nové zastávky na Plachtě i u Aldisu

Druhou novou linku číslo 21 budou obsluhovat trolejbusy s parciálními pohony. Ty budou objíždět prozatím malý městský okruh a zajíždět přes Brněnskou, kde se odpojí od trolejí, na sídliště Na Plachtě. Na kruhovém objezdu u tamního jezírka se trolejbus otočí a stejnou cestou pojede zpátky. V lokalitě Na Plachtě by měly fungovat dvě nové zastávky – jedna u Petrofu, druhá právě u zmíněného jezírka. Jezdit bude linka prozatím ve všedních dnech zhruba každou půlhodinu. „Pokud se osvědčí a lidé se tím naučí jezdit, můžeme provoz do budoucna zahustit, případně zavést i o víkendu,“ vysvětlil Abraham.

Další novinkou bude prodloužení trasy linky číslo 19, která zajíždí přímo do areálu Fakultní nemocnice. Ta doposud jezdila jen po malém hradeckém okruhu, nyní bude přes nové zastávky u Labského mostu pokračovat až na Terminál. Další změna čeká také linku číslo 27. Na ní budou v průběhu února postupně nahrazovány autobusy za trolejbusy s parciálním pohonem, tak aby v březnu byla výměna hotová kompletně. „Na Palachově se od trolejí odpojí a u Futura se připojí zpátky,“ uvedl Abraham. Bez připojení na troleje zvládnou trolejbusy ujet zhruba deset kilometrů.

Počet řidičů je nyní dostatečný

Na jaře loňského roku přistoupil hradecký dopravní podnik kvůli nedostatku řidičů k několika změnám. Ty se dotkly spojů číslo 6, 8, 13 a 24R. Rychlíková autobusová linka z Pod Strání na Terminál byla zrušena úplně a u obyvatel Moravského Předměstí vyvolal tento krok vlnu nevole. O 10 měsíců později je situace značně jiná. Podle Abrahama má dopravní podnik v současnosti, co se řidičů týká, naplněný stav.

Výrazně k tomu pomohlo zvýšení dotace od města v polovině loňského roku, díky tomu se zvedly řidičům platy a už není takový problém nové zaměstnance oslovit. Obnovu loni zrušených spojů nebo dokonce celé linky 24R dopravní podnik ovšem neplánuje. „Ty zrušené linky jsou už plně nahrazeny jinými spoji, neuvažujeme o tom, že bychom je zaváděli zpátky,“ doplnil ředitel Zdeněk Abraham. O obnově linky 24R dopravní podnik prý ani neuvažoval. Obyvatelé Moravského Předměstí k cestě na Terminál budou jako náhradu moci využít novou linku číslo 4.