Atraktivní podívaná

Letošní, v pořadí již 22. ročník středoevropského veletrhu cestovního ruchu Holiday World, se uskutečnil 7. – 10. února v areálu Výstaviště Praha – Holešovice opět s naší účastí. Veletrh cestovního ruchu probíhá již tradičně ve spojení s dalšími, pro návštěvníky atraktivními veletrhy Top Gastro & Hotel a Golf show, jejichž prezentaci bylo možné zhlédnout ve vstupní části veletržní haly a v levém křídle průmyslového paláce.
Města Česká Třebová a Ústí nad Orlicí měla své samostatné stánky na výstavních plochách veletržní haly ve společnosti s ústředním stánkem Pardubického kraje. Jeho součástí byla i prezentace Regionu Orlicko a Podorlicko, s množstvím regionálního propagačního materiálu.

Zlatý biker Kulhavý

Ústí nad Orlicí se návštěvníkům představilo inovovanou velkoplošnou výzdobou (foto dole), která byla tradičně zaměřena na významné akce ve městě. Jedním z hlavních motivů expozice byl i zlatý medailový úspěch bikera Jaroslava Kulhavého na Olympiádě v Londýně. K dispozici návštěvníkům veletrhu byla řada nových propagačních materiálů i podepsané fotografie úspěšného olympionika.

Pivovar i muzeum

U stánku České Třebové (foto nahoře) byl k zastižení starosta města Jaroslav Zedník, který k nové expozici mj. řekl: „Naše úsilí se již několik let soustřeďuje na prezentaci turistických novinek. K těm významnějším patří hlavně obnovená tradice vaření piva v České Třebové. Vznikl nový soukromý pivovar s atraktivním pohostinským zázemím i s ubytovací kapacitou pro příchozí návštěvníky. Nejvýznamnější turistickou novinkou je však beze sporu otevření Městského muzea v centru historického jádra města. Česká Třebová tak získala důstojný stánek, který svým zaměřením propaguje nejen dopravu a turismus ve městě, ale otevřel i nové prostory pro přednáškovou a badatelskou činnost. Tím Česká Třebová nemalou měrou přispívá k rozvoji kulturních i turistických aktivit v rámci celého Pardubického kraje."
Slova starosty potvrzovalo i nové velkoplošné grafické zpracování stánku, propagační materiál městského muzea a pivovaru a také jedna technická novinka. Systém Blueinfo umožňoval majitelům mobilních telefonů přístup na informace o České Třebové pomocí WiFi sítě přímo na výstavišti.
Milovníci zlatavého moku mohli u stánku ochutnat i nové českotřebovské pivo.

Gruzie nováčkem

Pokud chtěl návštěvník veletrhů poctivě projít všechny nabízené výstavní prostory, bylo to náročné. Na veletrhu se představilo více než 850 vystavovatelů z téměř 50 zemí z celého světa. Mezi nováčky se letos zařadila exotická Venezuela a také Gruzie. Zakoupená vstupenka opravňovala nejen k návštěvě všech tří veletrhů, ale platila i na cestovatelský festival.
V doprovodném programu Worldfilm bylo možné zhlédnout řadu dokumentárních snímků našich předních cestovatelů, mezi kterými nechyběl ani film Příběh Felixe Baumgartnera, člověka, který překročil při volném pádu rychlost zvuku.

Cesta do pravěku

Návštěvníci se prostřednictvím svých mobilních telefonů mohli přihlásit i do soutěže o dovolenou snů. Každý den se v pravém křídle Průmyslového paláce losovaly slevové kupóny na příští sezonu v celkové hodnotě 1 milión korun. Nezapomenutelnou atrakcí pro mladé návštěvníky se stala expozice Cesta do pravěku , která byla na veletrhu absolutní novinkou. Pomocí interaktivního trikového programu bylo možné se přenést do filmového světa Karla Zemana a nechat se například vyfotografovat se čtyřmetrovým mamutem.

Zábava i inspirace

Mnoho lákadel nabízely pro milovníky gastronomie expozice a kulinářské programy v levém křídle Průmyslového paláce, pro milovníky golfového sportu byla určena vstupní část veletržní haly. Myslím si, že kdo letošní veletrhy navštívil, nemohl být zklamán. Bylo opět na co se dívat a snad se našla i trocha inspirace pro výběr příští dovolené u nás či v zahraničí.
Milan Michalski