Možnost ukázat návštěvníkům řízený smyk využila čtyřicítka veskrze amatérských drifterů. Nad jejími kousky bedlivě bděla nejenom jury, ale i duchovní otec celého podniku Jan Baláž. Toho k myšlence pořádání akce přivedla starost o mladé životy, které takřka každý den vyhasínají na českých silnicích.

„Každý si myslí, že driftování je jen nesmyslné pálení pneumatik. Pravdou však je, že je to velmi obtížná disciplína, kdy člověk musí zvládnout smyk. Navíc jsem chtěl začínající driftery vytáhnout od kruhových objezdů a parkovišť obchodních domů. Díky této akci mladí řidiči zjišťují, že chyba se dá udělat ve zlomku vteřiny, ale v běžném provozu se nemusí vyplatit," řekl Deníku Jan Baláž, který akcí, jež navštívilo přibližně 1500 lidí, dal jasný vzkaz všem škarohlídům, kterým se nelíbilo, že hradecká radnice právě jemu a jeho firmě „přiklepla" vládu nad Festivalparkem.

„Lidi si to tu užili a každý si tu něco našel. Nebyly tu jen drifteři, ale také ukázka historické vojenské techniky, nad hlavami proběhla letecké bitva z I. světové války a areálem zněla i živá muzika," řekl muž, jehož díky své lásce k „pálení" gum milují nejenom výrobci pneumatik, ale také ropné společnosti. „Driftování je velice náročné na spotřebu materiálu. Například pneumatika, kterou běžný spotřebitel „odrovná" za 60 tisíc kilometrů, vydrží drifterovi dobrých třicet minut," uvedl Jan Baláž s dodatkem, že driftovací speciály „sežerou" i mnoho benzínu, zhruba litr na kilometr.