„Myslíme si, že Walbrzych má pro Meziměstí velký potenciál. Na cestě mezi těmito městy je spousta zajímavých míst, ať už je to Mieroszow nebo jeho místní část Sokolowsko. Na druhé straně Poláci, kteří přijedou k nám, mohou využít spoje na dopravu do vnitrozemí – ať už se dostanou jenom k nám na koupaliště, nebo mohou vlakem pokračovat do Teplicko-Adršpašských skal nebo dále až do Prahy. Věříme, že takto by ten spoj mohl fungovat," přeje si meziměstská starostka Eva Mücková.

„Podařil se nám pilotní projekt na celé česko-polské hranici, kde sice fungují obdobné spoje, ale nikde to není spoj městské dopravy," těší meziměstského místostarostu Pavla Hečka, který slíbil, že coby krajský radní bude tento projekt prezentovat i ve vnitrozemí. „Nejenom v kraji se žije, ale žije se i v regionech na jeho okraji. A doufám, že se dočkáme i další fáze, kdy tady bude opět jezdit přes hranici vlak."

Provoz bude stát přes 300 tisíc za rok

Nic ale není zadarmo. Zatímco dospělí cestující zaplatí jednotné jízdné ve výší 2,80 zlotých (důchodci a děti poloviční), tak jeden „vozokilometr" stojí meziměstskou radnici 6,71 zlotých. Z hranice na meziměstské nádraží a zpět to je pět kilometrů. Při čtyřech linkách za den to dělá 20 kilometrů denně, což je za rok bezmála 49 tisíc zlotých. Při současném kurzu 1:6,4 to bude městskou pokladnu stát kolem 313 tisíc korun ročně. „Rádi bychom proto získali nějaké prostředky na dofinancování provozu autobusu i z jiných zdrojů," říká starostka Eva Mücková, dodává, že po českém území pojedou cestující zadarmo, a jízdné za platí až po překročení hranice na první polské zastávce.

Nová autobusová linka tak zlepší dopravní obslužnost do příměstské části Starostín, která leží na samé hranici s Polskem. „Starostíňáci tak dostanou z Meziměstí čtyři spoje denně a nic nemusí platit. Doufám, že to budou využívat," věří meziměstská starostka.

Jiří Řezník