Po poměrně bouřlivém jednání se na tom v úterý večer shodli krajští zastupitelé. Poprvé tak při jednání zastupitelstva došlo k rozmíšce mezi koaličními partnery, kdy lídr Změny pro Liberec Jan Korytář kritizoval, že radní schválili jiný materiál, než který byl předložen zastupitelům.

Upravený návrh pro zastupitele totiž zohlednil připomínky dopravního výboru. „Materiál, který jsme dostali na stůl je jiný, než který schválili původně radní," konstatoval Korytář a naznačil, zda by se při případné nové zakázce nepodařilo vysoutěžit lepší podmínky. Jeho protinávrh ale zastupitelé zamítli a výraznou převahou 34 hlasů chválili návrh původní.

Kromě části zastupitelů za Změnu ale měl výhrady i klub ČSSD. „Krajský klub zastupitelů ČSSD vyzývá všechny, aby neomezovali možnou budoucí kvalitu veřejné dopravy v Libereckém kraji zmírněním podmínek v probíhajícím tendru na její zajištění v letech 2014 – 2024," napsali v tiskovém prohlášení sociální demokraté.

To ale odmítl hejtman Martin Půta (SLK): „Zmírnili jsme podmínku, kdy maximální stáří autobusu nebude 14 ale 12 let a průměrné stáří autobusů nebude 8 ale 6 let. Nechápu, čím jsme v tomto případě omezili budoucí kvalitu veřejné dopravy." Jak upřesnil, ze zadání také vypadl požadavek na zajištění parkování pro autobusy ještě před získáním zakázky anebo některé omezující bezpečnostní prvky.

Zakázku za 4,232 miliardy korun vyhlásil kraj loni v červenci, jeden z uchazečů - společnost Arriva se však obrátil na antimonopolní úřad. Ten sice námitky zamítl, kraj se přesto rozhodl zadání upravit. „Změnila se také kritéria výběru, kdy původní počítaly s poměrem 70 procent pro cenu a 30 procent pro hodnotící kritéria na poměr 90:10," uzavřel hejtman.