Autora reklamy reakce překvapila

„Nudíte se v Hradci? Zámek Pardubice!!!" tak přesně s takovým polepem brázdily ještě minulý týden dva trolejbusy hradecké MHD nerušeně ulice města na soutoku Labe a Orlice. Pak se ale jejich fotografie dostala na sociální sítě a nastal doslova poprask. „Samozřejmě jsme věděli, že když použijeme slovo Hradec a Pardubice vedle sebe, že si toho každý všimne. Rozhodně jsme však překvapeni, jakou reakci to vyvolalo a svým způsobem si myslím, že ta reakce není mnohdy ani adekvátní," říká autor reklamy a ředitel Východočeského muzea v Pardubicích v jedné osobě Tomáš Libánek.

Chytrý nápad i „městozrada"

Obyvatelé Hradce se na Facebooku okamžitě rozdělili na dva tábory. Některým přišla reklama lákající na pardubický zámek chytrým a vtipným marketingovým tahem, další ji vzali doslova jako vrchol drzosti a „městozradu".

Když už mezi nenávistnými komentáři na síti začaly padat návrhy na podpálení dotyčného trolejbusu, vložila se do situace královéhradecká radnice a nařídila dopravnímu podniku, aby reklamu neprodleně odstranil. Ten sice dotyčné vozy ihned stáhl z provozu, k řešení, které by uspokojilo všechny, ale zatím nedošel.

Ačkoli totiž může reklamní idea Tomáše Libánka v někom jitřit emoce, protizákonná není. „Intenzivně to řešíme. Se zadavatelem reklamy se snažíme domluvit na nějakém zmírnění, aby tak nedráždila," krčí rameny ředitel hradeckého dopravního podniku Miloslav Kulich s tím, že další jednání budou pokračovat dnes. „Podle mých nformací tu reklamu chtějí nějak poupravit. Zřejmě za to dostal podnik z radnice nějakým způsobem vyčiněno. Toto považuji za zbytečné a nešťastné, vždyť ta reklama není nikterak dráždivá," myslí si Libánek.

Kontroverzní reklama 'Nudíte se v Hradci? Zámek Pardubice!!!' na trolejbusu královéhradecké MHD.